بازنشسته ها می روند یا می مانند؟

© Sputnik / R. Mangasaryan /  مراجعه به بانک تصاویر بازنشسته ها می روند یا می مانند؟
بازنشسته ها می روند یا می مانند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح جدید، اصلاحیه قبلی منع بکارگیری بازنشستگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان منجر به خروج تعداد زیادی از بازنشسته‌های به‌کار گرفته‌شده در سازمان‌ها می‌شود.

نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کرده اند که در راستای اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان است که ظاهراً اصلاحیه قبلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خطر کار در شیفت شبانه برای سلامتی - اسپوتنیک ایران
خطر کار در شیفت شبانه برای سلامتی

چندی پیش مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان را اصلاح کرد و در شرایطی که این قانون اجازه می‌داد، تعداد زیادی از مدیران بازنشسته در بخش‌های مختلف مشغول به کار باشند، طبق اصلاحیه حضورشان تا حدی محدود شد. بر این اساس قرار شد که دیگر استانداران، سفیران و معاونان وزیران شامل معافیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان نشده و اگر شرایط لازم را ندارند کنار بروند.

بنابراین فقط رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نایب‌رئیسان مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس جمهور و همچنین بکارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح مجاز شد.

گرچه قرار شد بازنشستگانی که شامل معافیت نبودند دستگاه‌ها را ترک کنند، اما آنچه که اتفاق افتاد این بود که رایزنی‌های زیادی از سوی تعدادی از سازمان‌ها و افراد برای نگهداشتن برخی از مدیران انجام شد یا در مجموع با دور زدن قانون یا آوردن تبصره‌ها و مواردی که می‌توانست به هر طریقی آنها را نگه دارد، همچنان در پست‌های خود باقی ماندند و به نوعی قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور کامل اجرا نشد.

طبق آخرین آماری که از سوی سازمان استخدامی ایران اعلام شده است، ظاهراً عمده مدیران بازنشسته دولتی که مشمول قانون بودند، از دستگاه‌ها خارج شدند. در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در مجموع 1176 نفر بازنشسته به کار گرفته شده از دستگاه‌ها خارج شدند که 326 نفر آنها مربوط به قوه مجریه بودند. همچنین 52 نفر در شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی فعالیت داشتند که به فعالیت آنان خاتمه داده شد. از سوی دیگر 200 نفر از سازمان صداوسیما خارج شدند و حدود 650 نفر بازنشسته از نیروهای مسلح کنار رفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала