مرغ و گوشت با قیمت تنظیم شده تا پایان تعطیلات عید توزیع می شود

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر مرغ و گوشت با قیمت تنظیم شده تا پایان تعطیلات عید توزیع می شود
مرغ و گوشت با قیمت تنظیم شده تا پایان تعطیلات عید توزیع می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص افزایش 25 درصدی وارداتی مانند ذرت ، کنسانتره سویا و جو در سال جاری خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این مقام بیان داشت: توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری گرم و منجمد تا پایان تعطیلات نوروزی با نرخ مصوب ادامه خواهد داشت که در این میان، تنها گوشت منجمد گوساله در قالب محصول تنظیم بازاری در گروه‌های هدف توزیع می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون شرایط خاصی را پشت سر گذاشتیم که می‌توان به مشکلات ناشی از حمل و نقل کالا از بندر امام خمینی اشاره کرد که البته با تدابیر اندیشه شده از روی شرکت پشتیبانی امور دام عملا مرغ‌داران و دامداران این مشکلات را احساس نکردند.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره وضعیت عرضه گوشت مرغ و قرمز منجمد و گرم تنظیم بازاری اظهار کرد: عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد و گرم تنظیم بازاری تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت که با نرخ مصوب خواهد بود؛ به عنوان مثال هر کیلوگرم گوشت گوساله، تنظیم بازاری ۲۸ هزار تومان، هر کیلو گرم گوشت مرغ گرم ۱۱۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت قرمز گرم به صورت لاشه حدود ۴۲ هزار تومان خواهد بود.

افزایش صادرات گوشت از روسیه به ایران - اسپوتنیک ایران
افزایش صادرات گوشت از روسیه به ایران

ورناصری به سوال مربوط به نوسانات قیمت در بازار خوارک دام و طیور و این محصولات پروتیئنی این طور پاسخ داد: نرخ ارز اختصاص یافته به واردات خوراک دام و طیور در فروردین ماه سال گذشته، ۳۲۵۰ هزار تومان بود که در اسفندماه پارسال، به ۳۷۰۰ و در فروردین ماه به سال جاری به ۴۲۰۰ رسید و این نرخ تاکنون تغییر نکرده است و بخشی از دلیل افزایش قیمت این کالای اساسی، ناشی از تغییرات نرخ ارز رسمی کشور بوده است.
او افزود: البته این کالاها تا به دست مرغداران و دامداران برسد، نه تنها کرایه حمل می‌خورد که دو نیم برابر نسبت به پارسال افزایش قمیت داشته بلکه تولیدکنندگان به دلیل نداشتن نقدینگی مجبور می‌شوند دست به دامن دلالان شوند که آن‌ها با قیمت بالاتر خوراک دام و طیورشان را در اختیارشان بگذراند. همین عامل سبب می‌شود به عنوان مثال، قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا ۲۴۵۰ در بندر امام خمینی است، برای آن‌ها حدود ۳۰۰۰ تومان تمام شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала