معاون وزیر خارجه ایران : ناتوی عربی، طفلی ناقص است

© Photo / Didier Bauweraerts/European Parliamentمعاون وزیر خارجه ایران : ناتوی عربی، طفلی ناقص است
معاون وزیر خارجه ایران : ناتوی عربی، طفلی ناقص است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد کاظم سجاد پور، معاون وزیر امورخارجه ایران در حاشیه کنفرانس " خاور میانه " : مرحله جدید، مشکلات قدیمی ؟" به سوال خبرنگار اسپوتنیک در خصوص تشکیل ناتو عربی پاسخ داد.

به نظر شما چشم انداز تشکیل ناتوی عربی با همکاری اسرائیل و هدف ضد ایرانی را چطور ارزیابی می کنید؟
آقای سجاد پور در این خصوص توضیح داد:
اول در خصوص ورشو باید بگوییم که یک کنفرانس شکست خورده است و بر اساس فرض نادرست شکل گرفته برای یک خطری که وجود ندارد یعنی یک خطر مصنوعی به نام ایران.
نکته دوم اینکه در حل و فصل مسائل خاور میانه صادق نبودند. ایران بخشی از راه حل تمام مسائل خاور میانه است. نه اینکه مسئله ای باشد که علیه آن ائتلاف و اتحاد صورت گیرد.
سومین نکته این است که هدفشان به حاشیه راندن و به فراموشی سپردن مسئله فلسطین است. این درحالیست که قضیه فلسطین مهمترین موضوع خاور میانه است. از طریق ایران هراسی و بزرگ کردن تهدید مصنوعی ایران قصد دارند که حقوق فلسطینیان را پایمال کرده و از بین ببرند. تمام بحث های ناتو و غیره در این رابطه است و همه از قبل شکست خورده و طفل ناقصی است که از ابتدا به وجود آمدن آن بر ایده های نادرست و باطل بوده است.

هشتمین کنفرانس بین المللی کلوپ والدای با موضوع خاور میانه از تاریخ 19 تا 20 فوریه در مسکو برگزار می شود.
طی دو روز شرکت کنندگان مبارزه با تروریست ، بازسازی سوریه، سیستم امنیت جمعی در خاور میانه و همچنین چشم اندازهای بازار جهانی هیدروکربن ها را بحث و بررسی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала