شکایت 16 ایالت آمریکا از دونالد ترامپ

© Sputnik / Vitaly Podvitski شکایت 16 ایالت آمریکا از دونالد ترامپ
شکایت 16 ایالت آمریکا از دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
16 ایالت آمریکا به رهبری ایالت کالیفرنیا شکایتی را علیه ترامپ ترتیب دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، 16 ایالت آمریکا به رهبری ایالت کالیفرنیا شکایتی را علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاطر اعلام وضعیت فوق‌العاده ملی به منظور دستیابی به تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک ترتیب دادند.

چندی پیش ترامپ اعلامیه وضعیت فوق‌العاده ملی را برای تضمین تامین اعتبار برای ساخت این دیوار مرزی امضا کرد. ترامپ اذعان کرده بود که احتمالاً بابت امضای این دستور مورد شکایت قرار می‌گیرد اما در دادگاه عالی آمریکا موفق می‌شود. این شکایت روز دوشنبه در دادگاه منطقه‌ای شمال کالیفرنیا تنظیم شد. ائتلاف شامل ایالت های مهم کالیفرنیا، نیویورک، کلرادو، کانکتیکات، دلاور و هاوایی بود.

شاکیان این عمل ترامپ را طرح غیرقانونی نامیدند.

ترامپ پیش از این از کنگره خواسته بود با بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای احداث دیوار مذکور موافقت کند. امتناع قانونگذاران آمریکایی از موافقت با این درخواست به تعطیلی دولت فدرال منجر شد. این تعطیلی 35 روز ادامه داشت و طولانی‌ترین تعطیلی دولت امریکا در تاریخ را به نام ترامپ رقم زد.

ترامپ بعد از آنکه نتوانست از مسیر کنگره این بودجه را تأمین کند گفت که از طریق اعلام وضعیت اضطراری ساخت دیوار مرزی را دنبال خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала