ارزهای قدرتمند جهان کدامند؟

© AFP 2023 / Anthony Wallaceارزهای قدرتمند جهان کدامند؟
ارزهای قدرتمند جهان کدامند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از دویست کشور در جهان هستند که برخی از آنها ارزهای قدرتمندی دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، به نظر می رسد که بسیاری فکر می کنند که دلار، یورو و پوند قدرتمندترین ارزهای جهان هستند اما نشریه فارن پالیسی اطلاع می دهد که کشورهای حاشیه خلیج فارس قدرتمندترین ارزهای جهان را دارند.
رتبه بندی این ارزها به شرح زیر است:
۱- دینار کویت: به‌دلیل صادرات بالای نفت کویت و انباشت سرمایه، ارزش دینار کویت در برابر دلار بیش از هر ارز دیگری در جهان شمرده می شود. هر دینار کویت بیش از ۲۹/ ۳ دلار است
۲- دینار بحرین: کشور دیگری در حاشیه خلیج فارس که جمعیت آن به زحمت از یک میلیون نفر بیشتر می شود. هر دینار بحرین به ازای ۶۵/ ۲ دلار قیمت دارد.
۳- ریال عمان: کشوری کشوری که ساکنین آن از رفاه بالایی برخوردار هستند. هر ریال عمانی در بازارهای جهانی بیش از ۶/ ۲ دلار است.
۴- دینار اردن: حتی با وجود وضعیت اقتصادی مامناسب این کشور در سال های اخیر، ارز این کشور از ارزش بالایی برخوردار است. هر دینار اردنی به ازای ۴۱/ ۱ دلار قیمت دارد.
۵- پوند انگلیس: قدرتمندترین ارز اروپایی و سومین ارز پرمبادله در سطح جهان است که با وجود کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سالهای اخیر و برگزیت، همچنان از ارزش بالایی برخوردار است و هر پوند حدود ۳/ ۱ دلاراست.
۶- دلار جزایر کایمن: این جزیره به لطف سیاست‌های مالیاتی مناسب خود سرمایه خارجی زیادی را جذب کرده و به‌دلیل ورود مقادیر عظیم ارز خارجی، ارزش دلار این جزیره بسیار بالاست و در واقع هر دلار جزیره کایمن به ازای ۲/ ۱ دلار آمریکا قیمت دارد
۷- یورو: یورو دومین ارز پر مبادله جهان است و در سال‌های اخیر، سهم آن از ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان رو به افزایش است. هر یورو حدودا ۱۳/ ۱ دلار مبادله می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала