مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی زاهدان+عکس

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderسرلشکر سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران
سرلشکر سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در این مراسم حضور یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،سیزدهم ماه فوریه 2019، یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر این حادثه 40 نفر کشته و زخمی شدند.

از سال 2006 تقریبا 7 حمله از این نوع (بدون احتساب حادثه 3 فوریه 2019) ثبت شده است. بخشی از آنها توسط گروهک افراط گرای سنی «جندالله» صورت گرفته است. گفته می شود مسئولیت این حملات را جدایی طلبان عربی نیز برعهده گرفته اند. مقامات ایران تاکید می کنند که آمریکا، بریتانیا و اسرائیل به آماده سازی چنین حملات کمک می کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه کشور پاکستان مسئولیت اساسی در دفاع از مرزهای خود و پاکسازی سرزمین همجوار مرزهای ما ‌از این گروهک‌ها ‌را به‌عهده دارد، تصریح کرد که‌ متأسفانه پاکستان توانایی کمی را در قسمت بلوچستان خود مستقر کرده و ‌‌‌مرزها از سمت کشور پاکستان کاملاً باز است.

مراسم گرامیداشت شهدای نیروی زمینی سپاه و شهدای حمله تروریستی اخیر زاهدان، در ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد. در این مراسم سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز حضور یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала