واگذاری پرسپولیس و استقلال تا شهریور ماه 1398

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واگذاری پرسپولیس و استقلال تا شهریور ماه 1398
واگذاری پرسپولیس و استقلال تا شهریور ماه 1398 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس شوراری اسلامی ایران از واگذاری تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تا شهریور ماه 1398 خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، وزارت ورزش و جوانان این کشور را مکلف کردند که با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی، حداکثر تا پایان شهریور 1398، شورای پذیرش دو شرکت فرهنگی _ ورزشی استقلال و پرسپولیس را در بازار پایه فرابورس فراهم کند.

پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه 5 درصد سهام هر یک از دو شرکت جهت کشف قیمت، 51 درصد سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه می‌شود.

فوتبال - اسپوتنیک ایران
استقلال و پرسپولیس فاقد دارایی
محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع، گفت: هزینه دولتی اداره کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سرسام آور است، این در حالی است که همه باشگاه‌های شهرستان ها خصوصی هستند اما امکان رقابت با این دو باشگاه دولتی را ندارند و باید سایه دولتی بودن از این دو باشگاه برداشته شود.

وی افزود: علی‌رغم آنکه هزینه خصوصی سازی زیاد است اما هزینه دولتی اداره کردن این دو باشگاه بسیار بیشتر است و برخلاف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی است.

همچنین محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:هیچ یک از ما با خصوصی سازی مخالف نیستیم اما در بودجه نباید حکم غیربودجه ای بیاوریم. وی ادامه داد: طبق قانون شرکت های مشمول واگذاری از جمله استقلال و پرسپولیس مشخص شده اند و تکلیف واگذاری این دو باشگاه هم باید مطابق با سایر نهادهای مشمول واگذاری انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: سهام این دو باشگاه ورزشی، باید در اختیار هواداران این دو باشگاه قرار گیرد، این در حالی است که اگر 51 درصد سهام این دو باشگاه در اختیار یک فرد قرار گیرد، برخلاف دغدغه های هواداران این دو باشگاه است.

شایان ذکر است که باشگاه های پرسپولیس و استقلال که تیم های پرطرفدار در فوتبال ایران هستند زیر نظر وزارت ورزش ایران قرار دارند و همواره در سال های اخیر تلاش هایی برای واگذاری آنها به بخش خصوصی صورت گرفته که با موفقیت صورت نگرفته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала