کشتی نوح فضایی+عکس

© Photo / ESOفضا
فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای تسخیر سیارات جدید، چه باید با خود در «کشتی نوح» برد؟

به گزارش اسپوتنیک، دیر یا زود انسان کره زمین را ترک خواهد کرد و برای یافتن خانه ای جدید راهی سیارات دیگر خواهد شد تا کره ای دیگر مناسب برای زندگی انسان بیابد و تمدن جدیدی در آنجا بسازد.

از اینرو آدمها باید باصطلاح «کشتی نوح» جدیدی بسازند که قادر به پرواز به کهکشان های دیگر باشد و اولین ساکنان را به محل زندگی جدیدشان برساند.

اما مشکل این است که پرواز در فضا و به نزدیکترین منظومه ستاره ای دست کم صدها و حتی هزاران سال طول خواهد کشید. از اینرو «کشتی نوح» جدید باید بتواند امکان زندگی برای چند نسل را تأمین کند.از اینرو اگر در هنگام سفر در سفینه، نسل ها جای یکدیگر را خواهند گرفت، پس، آنها باید تولید مثل کنند. در اینجاست که نیاز به «آدم و هوای» جدید مطرح می شود. ساکنان فضایی باید زیاد باشند تا امکان ازدواج فامیلی رفع شود و مانع از بروز بیماری های ژنتیک گردد.

با درنظرداشت این نکات تعداد ساکنان اولیه «کشتی نوح»باید 98 نفر باشد. تمام 98 زوج باید بر اساس آزمایش «دی ان ای» انتخاب شوند تا بتوان به حداکثر تنوع ژنتیکی دست یافت.

اما چقدر مواد غذایی باید با خود برد؟ در این رابطه هم اندازه سفینه فضایی و هم در نظر گرفتن سن متوسط سرنشینان آن، قد و وزن و سطح فعالیت فیزیکی آنها ضروری است تا بتوان مقدار کالری لازمه در یک روز را محاسبه کرد.

و اما مهمترین نکته برای این سفر مقدار آبی است که باید حمل شود.  مقدار آب آشامیدنی تقریبا 500 هزار لیتر اعلام شده است که آب برای پرورش گیاهان و جانوران نیز باید به آن اضافه شود. محققان باید ابتدا محاسبات دقیق در این زمنیه را به انجام برسانند و بعد پرواز به خانه فضایی دیگر را اعلام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала