واکنش سیمونیان به مسدود سازی در فیس بوک

© Sputnikمارگاریته سیمونیان رئیس کانال تلویزیونی راشا تودی
مارگاریته سیمونیان رئیس کانال تلویزیونی راشا تودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردبیر خبرگزاری راشا تودی، این عمل را مقابله ژئوپلیتیکی نامید.

به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان سردبیر خبرگزاری «راشا تودی» و «اسپوتنیک»،مسدود شدن شبکه اجتماعی فیس بوک برای تعدادی از اکانت ها پس از گزارش «سی ان ان» را مقابله آشکار ژئوپلیتیکی دانست.

فیس بوک پروژه آنیسا نائوی مجری «ار تی» به نام «In the Now»  و صفحات مرتبط با آن Soapbox, Waste-Ed و Backthen را مسدود کرده است. تقریبا بطور همزمان گزارشی در خصوص «افشا کردن» ارتباط این اکانت ها با شبکه تلویزیونی روسیه از «سی ان ان» پخش شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
پیام جسورانه پوتین و خشم رسانه ای

در عین حال، شرکتی که اکانت های مسدود شده به آن تعلق دارد، ارتباط خود با «ار تی» را نفی نکرده است اما متذکر شد که هیچگونه مقرراتی را نقض نکرده است.

سیمونیان در این خصوص گفت:«سی ان ان، یکبار دیگر به عنوان «دست راست» ناتو و هر انچه با آن در ارتباط است،عمل کرد. فیس بوک نیز به همین شکل عمل کرده است.  سی ان ان حتی پنهان نمی کند  که آنها باصطلاح دست به بازرسی زدند، دقیقتر گفته شود گزارشی کاملا تهمت آمیز که ارتباط مستقیم با بنیادی دارد که سرمایه آن از سوی ناتو و وزارت خارجه  آمریکا تأمین می شود».

به گفته سیمونیان، سی ان ان عملا فیس بوک را مجبور به حذف اکانت ها کرد.

وی در ادامه گفت:« فیس بوک آنقدر از اتهامات جدید در باره کمک به روس ها در دخالت آنها در دمکراسی آمریکایی واهمه دارد که در یک دقیقه اکانت هایی را مسدود کرد که 4 میلیون کاربر داشتند. دو و نیم میلیارد نفر ویدئوی شبکه را در فیس بوک تماشا کردند. فیس بوک هیچگونه ادعایی نسبت به ویدئویی که این شبکه در فیس بوک منتشر کرد مطرح نکرده بود. اما چون سی ان ان تلفن کرد و گفت:«چطور اجازه می دهید روس ها با شهروندان ما معاشرت کنند؟» فیس بوک این اکانت را صاف و ساده حذف کرد».

سردبیر «راشا تودی» و «اسپوتنیک» اظهار داشت:«در آینده وضع بدتر خواهد شد. هیچکس دیگر سعی نمی کند به آزادی  باور کند. و یا در باره آزادی کلمه ای بر زبان آورد. این آشکارا مقابله ژئوپلیتیکی است که پلتفرم های رسانه ای در آن مبدل به یک اسلحه مطلق می شود. نمی دانم آیا بدین منظور ایجاد شده اند، اما هر چه باشد، هم اکنون چنین چیزی رخ می دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала