ایران شروط اروپا درباره اینستکس را نخواهد پذیرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ساز و کار مالی ایران و اروپا
ساز و کار مالی ایران و اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس شوراری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران به هیچ وجه شروط اروپایی‌ها مبنی بر اجرای ساز‌وکار مالی را نخواهند پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به سازوکار ویژه مالی اروپایی‌ ایران (اینستکس) گفت: نباید ما به وعده‌های اروپایی‌ها خوشبین باشیم، بلکه باید راه پیشرفت را در داخل کشور جست‌وجو کنیم.

ایران مکانسیم اروپا را مورد انتقاد قرار داد - اسپوتنیک ایران
ایران مکانسیم اروپا را مورد انتقاد قرار داد
وی افزود: کشور‌های اروپایی همواره تحت سلطه آمریکایی‌ها هستند و هیچ اراده‌ای از خودشان ندارند، لذا ممکن است تحت فشار آمریکا هر اقدامی از جمله عدم اجرایی کردن این ساز و کار مالی را انجام دهند، بنابراین اروپایی‌ها چندان قابل اعتماد نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اضافه کرد: اروپایی‌ها اراده و اختیاری برای اجرای این سازو کار و پایبندی به تعهداتشان ندارند.

حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه نباید حساب اروپا را از آمریکا جدا کنیم ، تصریح کرد: مسئولان دیپلماسی کشور باید نسبت به بدعهدی‌های اروپایی‌ها در اجرای سازوکار "اینستکس" هوشیار باشد.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان اروپایی مبنی بر مشروط کردن اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا به تصویب «FATF»، خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه شروط اروپایی‌ها مبنی بر اجرای ساز‌وکار مالی را نخواهند پذیرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала