همه باهم پیروز در جنگ اقتصادی

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی
روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: دشمنان برای ایجاد مانع در راه توسعه کشور ما و موفقیت ملت، تلاش و تبلیغ می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که ایران در تولید گندم، بنزین، گازوئیل، گاز و شکر خودکفا شد.

رئیس جمهور ‌ایران گفت:«دشمنان برای ایجاد مانع در راه توسعه کشور ما و موفقیت ملت، تلاش و تبلیغ می‌کنند، اما ملت ایران به رغم میل بدخواهانش و تلاش و تبلیغ آنها، با قامتی استوار ایستاده و به تلاش خود ادامه می‌دهد.

ضربه غیر منتظره هند به اقتصاد آمریکا - اسپوتنیک ایران
ضربه غیر منتظره هند به اقتصاد آمریکا

آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها  فکر می‌کردند که دی ماه امسال همه چیز تمام است و جمهوری اسلامی نمی‌تواند 40 سالگی خود را جشن بگیرد. آنها به اشتباه فکر می‌کردند که ما دستمان را بالا خواهیم برد و در نفت و گاز و کشاورزی و توسعه قادر به فعالیت نخواهیم بود. اینکه در همین پالایشگاه بندرعباس تولید بنزین از 8 میلیون لیتر به 12 میلیون لیتر افزایش یافته و بهبود کیفیت تولید داشته‌ایم، نشان از تلاش و همت ملت ایران است.

البته مشکلات و نقایصی هم وجود دارد و در زمان تحریم و جنگ اقتصادی با مشکلاتی مواجه می‌شویم، زیرا آمریکا و مزدورانش در منطقه تلاش می‌کنند فشار به ملت ایران را روزانه افزایش دهند. وقتی دشمن سنگی پرتاب می‌کند، ممکن است یک شیشه هم بشکند اما نمی‌شود به خاطر شکستن شیشه زانوی غم بغل بگیریم.

آمریکایی‌ها مدعی هستند که تحریم‌ها علیه ملت ایران نیست در حالی که آنها علیه سلامت و بهداشت مردم کار می‌کنند. برای آلودگی هوا تلاش می‌کنند و با سلامت و جان مردم بازی می‌کنند. وقتی با ورود قطعات خودرو و صنایع به کشور مخالفت می‌کنند این یعنی بازی کردن با جان مردم ایران است.

در حوزه سیاسی مهرماه گذشته آمریکایی‌ها، 2 ماه تلاش کردند تا برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای امنیت، 15 عضو شورا را با خود هماهنگ کنند، اما در آن اجلاس که ترامپ خودش هم در آن شرکت کرد، آمریکا تنها ماند و 14 کشور دیگر، علیه آمریکایی‌ها سخن گفتند. آیا افتضاحی از این بدتر برای آمریکا سراغ دارید؟ هرچند که این پیروزی‌ها از سوی برخی‌ها و از جمله صدا و سیما کمتر دیده می‌شود. سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد ایران با خنده حاضران مواجه شد. اما چند بار این پیروزی‌های بزرگ ملت ایران دیده و بیان شد؟»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала