ظریف: وسواس بیمار گونه آمریکا به ایران به ثبات در خاورمیانه آسیب میزند

© REUTERS / Andreas Gebertظریف: وسواس بیمار گونه آمریکا به ایران به ثبات در خاورمیانه آسیب میزند
ظریف: وسواس بیمار گونه آمریکا به ایران به ثبات در خاورمیانه آسیب میزند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: آمریکا با وسواس بیمارگونه خود منجر به ایجاد هزینه های برای دیگران در منطقه ما شده که آنها 40 سال است از عواقب ناشی از حرکت های اشتباه آمریکا رنج می برند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: آمریکا ابتدا به طور یکجانبه از برجام خارج شد که با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد کنار گذاشت و امروز تلاش می کند که دیگران را مجبور به نقض این قطعنامه کند آنهایی که خواستارعادی سازی روابط اقتصادی با ایران هستند. این وسواس بیمارگونه آمریکا با ایران منجر به هزینه هایی برای دیگران، به خصوص در منطقه ما شده است، که 40 سال از عواقب ناشی از حرکت های اشتباه ایالات متحده رنج می برند.

طی دو سال گذشته ایالات متحده دشمنی خود بر ضد ایران را به یک سطح افراطی جدید رسانده است که بهترین مثال آن نقض یک جانبه و غیرقانونی تعهداتش در ذیل برجامی که به سختی مذاکره شده و با اجماع به تایید شورای امنیت رسید. ایالات متحده اکنون در تلاش برای وادار کردن بقیه به نقض قطعنامه شورای امنیت است که به صورت آشکارا خواستار عادی سازی روابط اقتصادی با ایران شده است.

آمریکا مبتنی بر این تمرکز بیمارگونه و وسواس روان پریشانه خودش، برای مدت طولانی مشوق ماجراجویی مخرب و یاغی گری دولت های اغماری خودش بوده است: از تسلیح صدام حسین بر جنگ بر ضد ایران تا حمایت از افراط گری ؛ از کمک و معاونت در جرم ویران کردن سوریه و بمباران بی گناهان در یمن تا سرپوش گذاشتن بر حبس یک نخست وزیر و مسلح کردن یک خبرنگار. همزمان ، ایالات متحده به صورت سیستماتیک تجاوزهای دائمی و شرم آور اسرائیل بر ضد فلسطینی ها را موجه جلوه داده و بر نقض جدی حاکمیت لبنان و سوریه سرپوش گذاشته است و همه به بهانه " مهار ایران " انجام شده است.

آمریکا ادعا می کند که ایران در منطقه دخالت می کند، اما هیچکس تاکنون از آن کشور پرسیده است که منطقه چه کسی ؟ و فقط یک نگاه کوتاه به نقشه بیندازید. ارتش آمریکا ده هزار کیلومتر راه طی کرده تا پایگاه های خود را در مرزهای ما برپا کند. بنابراین ، چه کسی واقعا ناامنی را به منطقه صادر می کند؟ و چه چیزی منطقه را بیشتر تهدید می کند؟ موشکی های بیشماری که برای وحشت یمن بکار رفته اند؟ و یا موشکی های دفاعی ایران که تنها و صرفا بر ضد داعش در دفاع مشروع از خود استفاده شده اند؟ در واقع هر روز ملت های بیشتری مواضع صریح خود در خصوص این واقعیت را آشکار می کنند که آمریکا اکنون به تنهایی بزرگترین منبع بی ثبات کننده در منطقه ما است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала