آمریکا مخالف باز پس گیری کنترل شمال شرق سوریه توسط بشار اسد است

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiآمریکا مخالف باز پس گیری کنترل شمال شرق سوریه توسط بشار اسد است
آمریکا مخالف باز پس گیری کنترل شمال شرق سوریه توسط بشار اسد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه از اهداف کشورش برای شمال شرق سوریه پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام نمود که ایالات متحده نمی‌خواهد که دولت بشار اسد کنترل بخش شمال شرق سوریه را باز پس گیرد.

پاسخ کوبنده لاوروف به خبرنگار آمریکایی در باره اسد - اسپوتنیک ایران
پاسخ کوبنده لاوروف به خبرنگار آمریکایی در باره اسد

اهداف ما در شمال شرق (سوریه) تغییر نکرده است. آنها (اهداف) حاکی از حفظ امنیت در منطقه است؛ یعنی این بدان معنی است که ما نمی خواهیم رژیم (دولت بشار اسد) به آنجا بازگردد؛ زیرا این امر به ثبات کمک نمی کند.
همان زمان وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده نیروهای زمینی خود را از سوریه خارج می کند "چرا که هدف اصلی حضور آنها کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه و پیروزی بر گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) است."
جفری با اشاره به اینکه به رغم خروج نیروهای نظامی، ایالات متحده به مبارزه با داعش ادامه خواهد داد، گفت: "ما پتانسیل نیروی هوایی که توانایی پاسخ دادن به تهدیداتی که از جانب نیروهای داعش بوجود می‌آید را دارند، حفظ می کنیم."
نماینده ویژه گفت که ایالات متحده خواستار خروج بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت نشده است، اما آنها خواستار تغییر رفتار دمشق هستند. جفری افزود: "اما ما خواهان تغییرات جدی در رفتار رژیم هستیم."
لازم به ذکر است که واشنگتن پست روز جمعه با اشاره به منابعی در پنتاگون گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک منطقه امنیتی برای واحدهای کرد در شمال شرق سوریه با مشارکت نیروی نظامی کشورهای اروپایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала