چرا بعضی از زنان ایرانی به خودشان نمیرسند +عکس

© REUTERS / Morteza Nikoubazlچرا بعضی از زنان ایرانی به خودشان نمیرسند +عکس
چرا بعضی از زنان ایرانی به خودشان نمیرسند +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا بعضی از زنان ایرانی مفهوم واقعى زيبايى را درست درک كرده اند؟

به گزارش اسپوتنیک، این روزها در شبکه های اجتماعی شاهد دختران و بانوان ایرانی هستیم که بسیار آرایش می کنند و هر ماه رنگ موی خود را عوض می کنند. باید متذکر شد که به خود رسیدن به معنی کاشت مژه و ناخن و اكستنشن نيست. به معنى تزريق ژل و بوتاكس و تاتو و كاشت گونه نيست. اينها نه تنها موجب زيبايى نميشوند، چه بسا مصداق بارز نازيبايى هستند.

به خود رسيدن يعنى ورزش كردن، نوشيدن آب و تغذيه صحيح که در بانوان ایرانی تا حدی کم است. به خود رسیدن به معنی این است که بعد از چهل سالگى و بعد از زايمان مراقب هيكل خود باشى و خوب لباس بپوشی. يعنى اینکه كتاب بخوانى، موزيک گوش كنى، فيلم ببينى و مسافرت بروى. به خود رسیدن به این معنی است که با بچه های خود كارتون ببينى و سربه سر آنها بگذارى و با شوهر خود زير باران قدم بزنى، حرف بزنى و از ته دل بخندى. در یک کلام، روانشناسان معتقدند که به خود رسيدن يعنى ارزش دادن به خود و صرف كردن وقت کافی براى خود و بالا بردن اطلاعات که در نهایت به بالا بردن اعتماد به نفس می انجامد.
برای بسیاری از کاربران ایرانی سوال است که چرا اينقدر مفهوم زيبايى در ايران تغيير كرده است و جای زیبایی طبیعی را عمل های پرهزینه و لوازم آرایش گرفته است.
عده ای از کاربران معتقدند که زنان با بالابردن عزت نفس خود سبب می شوند تا بیشتر ارزش خود را درک کنند و موفق تر خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала