راننده بن سلمان در پاکستان مشخص شد

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE راننده بن سلمان در پاکستان مشخص شد
راننده بن سلمان در پاکستان مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورود بن سلمان به پاکستان تحت شدید ترین تدابیر امنیتی صورت می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به پاکستان تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت پاکستان صورت می پذیرد و تمام پروازهای مسافربری لغو و سرویس تلفن همراه قطع خواهد بود.

دولت پاکستان به مناسبت ورود بن سلمان از فرودگاه نورخان، تا کاخ نخست وزیری تابلوهای بزرگ از بن سلمان و پادشاه عربستان نصب کرده است.

قرار است 40 خودرو ولیعهد عربستان را از فرودگاه تا کاخ نخست وزیری پاکستان اسکورت کنند این در حالی است که عمران‌‌خان، نخست وزیر این کشور رانندگی خودروی بن سلمان را به عهده دارد. عارف علوی، رئیس جمهور، عمران‌خان نخست وزیر و قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان از بن سلمان در این دیدار استقبال خواهند کرد.

سفر دو روزه ولیعهد عربستان به پاکستان ممکن است تمدید شود. تعداد زیادی از بازرگانان، شاهزادگان و اعضای خانواده سلطنتی عربستان، بن سلمان را در این سفر همراهی می‌کنند؛ تشریفاتی که سعی شده به وسیله آن چهره مخدوش شده بن سلمان پس از ماجرای خاشقچی ترمیم شود. سفر بن سلمان برای پاکستان به دلیل سرمایه گذاری بسیار سنگین عربستان در این کشور اهمیت دارد. هتل‌های بزرگ پنج ستاره اسلام آباد و همچنین کاخ دولتی پنجاب برای اقامت وی کاملا تخلیه شده است.

در این سفر ، ریاض 300 خودروی زره‌پوش‌شده از نوع لندکروز مجلل و 80 کامیون به اسلام آباد ارسال کرده است که از این میان پنج کامیون صرفا لوازم شخصی و وسایل تمرین‌های ورزشی بن سلمان است.«عبد الرزاق داود» مشاور امور بازرگانی نخست وزیر پاکستان در این خصوص گفت: انتظار داریم بعد از سفر بن سلمان، عربستان بیش از 12 تا 20 میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کند که این سرمایه گذاری برای ما اهمیت زیادی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала