افشاگری درباره امکانات تسلیحاتی کره شمالی

© REUTERS / KCNAافشاگری درباره امکانات تسلیحاتی کره شمالی
افشاگری درباره امکانات تسلیحاتی کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی دارای پایگاهی است که موشک های بالستیکی میانبرد در آنجا مستقر هستند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا این پایگاه در فاصله 250 کیلومتری منطقه غیر نظامی بین دو کره قرار دارد. به ادعای آمریکاییان کره شمالی در مجموع دارای 20 پایگاه مخفی موشک های بالستیکی است. این گزارش در شرایط تدارکات برای برگزاری دومین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر شده است.

پایگاه هسته ای جدید در کره شمالی کشف شد - اسپوتنیک ایران
پایگاه هسته ای جدید در کره شمالی کشف شد

15 فوریه ترامپ اعلام کرد که امیدوارموفقیت دومین دیدار خود با رهبر کره شمالی است اما برای امضای موافقتامه درباره غیر نظامی کردن شبه جزیره کره عجله ندارد.
پیشتر در روز 6 فوریه اعلام شد دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون روزهای 27 و 28 فوریه در شهر هانوی ، پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ ژوئن سال گذشته برای اولین بار در سنگاپور دیدار نمودند. در آن زمان رهبران آمریکا و کره شمالی پس از ملاقات کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردند. کیم جونگ اون در این دیدار اعلام کرد که قصد دارد شبه جزیره کره را بطورکامل غیر هسته ای کند و به دنبال آن دمونتاژ سایت پرتاب موشک های قاره پیما و بالستیکی "سوهایی" آغاز شده و میدان آزمایشات هسته ای "پونگری" تعطیل گردید. در پاسخ آمریکا متعهد شد به پیونگ یانگ تضمینات امنیتی واگذار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала