روسیه موقتا در چارچوب پیمان INF باقی می‌ماند

© Sputnik / Valeriy Melnikovروسیه موقتا در چارچوب پیمان INF باقی می‌ماند
روسیه موقتا در چارچوب پیمان INF باقی می‌ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه به توقف موقت تولید و راه‌اندازی موشک‌های با برد کوتاه و متوسط خود ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه به توقف موقت خود در تولید و راه اندازی موشک های با برد کوتاه و متوسط ادامه خواهد داد.

پوتین تعلیق عضویت روسیه در پیمان INF را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
واکنش پوتین به خروج آمریکا از پیمان INF

ریابکوف در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت: این امر به ایالات متحده بستگی دارد که تصمیم بگیرد بعد از این چه باید کرد، تا چه اندازه امنیت ایالات متحده و اروپا بواسطه چنین اقداماتی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. روسیه در چارچوب مهلت یک جانبه خود باقی خواهد ماند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهورایالات متحده در 20 اکتبر 2018 اعلام کرده بود که به دلیل نقض مکرر این پیمان توسط روسیه، آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام نمود که اگر روسیه ظرف 60 روز به این پیمان بازنگردد، آمریکا از این معاهده خارج می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در واکنش به خروج آمریکا از پیمان INF اظهار داشت: "حالا که آمریکایی ها تعلیق عضویت خود در پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد را اعلام کرده اند، ما نیزعضویت خود در این پیمان را به حالت تعلیق در می آوریم و مثل آنها به کارهای تحقیقاتی و آزمایشی در این زمینه می پردازیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала