واکنش قاسمی نسبت به اظهارات پنس

© AFP 2023 / Atta Kenareبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنس با اظهارات انتقامجویانه، دشمنی خود نسبت به ایران را نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به اظهارات کینه توزانه مایک پنس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده واکنش نشان داد.

اس- 300 علیه اسرائیل: پیروزی از آن کیست؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اس- 300 علیه اسرائیل: پیروزی از آن کیست؟

سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص تشبیه ایران به دولت نازی گفت:«سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.

آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.

اظهارات پنس اظهاراتی پوچ و تبلیغاتی است که از سر کینه و عصبیت مطرح شده است. ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی اسرائیل و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه میان کشورهای منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.

آنها باید بدانند با این اتهامات و سخنان باطل و بی ربط مشکلی از اصل موضوع و ریشه‌های بحران و عصبیت حاد شان حل نخواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала