بعد از کنفرانس ورشو، به دلیل خرابی هواپیما، نتانیاهو در لهستان ماند

© Sputnik / Sergey Guneevبعد از کنفرانس ورشو، به دلیل خرابی هواپیما، نتانیاهو در لهستان ماند
بعد از کنفرانس ورشو، به دلیل خرابی هواپیما، نتانیاهو در لهستان ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نمی تواند شب جمعه به خاطر آسیب هواپیمایش، ورشو را ترک نماید و در انتظار ورود هواپیمای جایگزین ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال کان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نمی تواند شب جمعه به خاطر آسیب هواپیمایش، ورشو را ترک نماید و در انتظار ورود هواپیمای جایگزین ماند.

علت این حادثه برخورد ماشین فرودگاهی با چرخ جلوی هواپیمای نتانیاهو بود. پیش از بلند شدن هواپیمای نتانیاهو، خودروی «پوش‌بک» فرودگاه که وظیفه جدا کردن هواپیما از پایانه را بر عهده دارد، به شدت به چرخ جلوی هواپیما برخورد کرده و موجب آسیب جدی شده است.

نتانیاهو برای شرکت در کنفرانس امنیت در خاورمیانه در ورشو حضور پیدا کرده بود.

کنفرانس ورشو، در ورشو، لهستان برگزار شد. این اجلاس به درخواست وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا طی اطلاعیه‌ای در تاریخ 11 ژانویه 2019 اعلام شد. مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز هدف از این اجلاس را برقراری صلح، آزادی و امنیت در خاورمیانه اعلام کرد. به دلیل روابط خوب دولت کنونی لهستان با آمریکا، ورشو برای این اجلاس انتخاب شده‌است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری از شرکت بیش از 60 کشور در نشست دو روزه ورشو خبر داد. برخی کشورها اعلام کرده‌اند در این اجلاس شرکت نمی‌کنند. فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به گفته مقامات این اتحادیه در این اجلاس با اهداف ضد ایرانی حضور نخواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала