گزارش و تحلیل

حمله زاهدان، تلاش دشمنان برای تضعيف اقتدار سپاه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حمله زاهدان، تلاش دشمنان برای تضعيف اقتدار سپاه
حمله زاهدان، تلاش دشمنان برای تضعيف اقتدار سپاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل و ایالات متحده آمریکا قاعدتا مایل هستند مظاهر قدرت ملی ایران را تحت تاثیر قرار بدهند.

چهارشنبه شب در ایران حمله تروریستی رخ داد. یک تروریست انتحاری با خودروی بمب گذاری شده در استان سیستان و بلوچستان به اتوبوس حامل افراد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله کرد و در نتیجه 27 پاسدار کشته و 13 نفر مجروح شدند. گروهک تروریستی "جیش العدل" که یکی از شاخه های گروهک تروریستی متلاشی شده "جند الله" است (سرویس های اطلاعاتی ایران سرکرده جند الله را در سال 2010 اعدام کردند)، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

عملیات تروریستی قبلی در ایران هنگام رژه نظامی در اهواز در روز 22 سپتامبر 2018 رخ داد که طی ان 29 نفر کشته و حدود 60 نفر زخمی شدند. "جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

چرا ایران که سهم وزینی در پیروزی بر داعش ادا کرده، نمی تواند امنیت را در خاک خود تامین کند؟

علی رضا اکبری، کارشناس مسایل راهبردی، بنیانگذار مرکز مطالعات راهبردی و معاون سابق وزیر دفاع ایران توضیح داد که دلیل وضعیت فعلی بی کفایتی یا ضعف ساختارهای امنیتی ایران نیست بلکه  در رابطه با ذینفعی سرویس های اطلاعاتی کشور های دشمن در بی اعتبار کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماد اقتدار و امنیت ایران است. آقای علی رضا اکبری چنین می گوید:

«مناسبت زمانی این عملیات تروریستی کاملا واضح است. حضور تمام عیار ملت ایران  در مراسم های جشنگیری سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله خیلی مهم بود. دشمنان انقلاب یعنی سرویسهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا  که تروریستها را در سوریه و عراق پرورش می دهند، قاعدتا مایل هستند  مظاهر قدرت ملی ایران را تحت تاثیر قرار بدهند. این یکی از دلایل برای انجام عملیات تروریستی اخیر بود.

 

ثانیاً، شما مستحضر هستید که ایالات متحده آمریکا برای برگزاری این اجلاس ضد ایرانی در ورشو سرمایه گذاری سنگینی داشت.  آنها در این اجلاس تمایل داشتند که به نحوی نشان بدهند که جمهوری اسلامی ایران ناامنی را در منطقه ایجاد می کند و از سوی ئیگر می تواند آسیب پذیر و تضعیف بشود. شما می توانید این ربط با عملیات تروریستی اخیر با اظهار نظرهای آقای نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از ترک تل آویو و هم هنگام ورودش به ورشو  مشاهده نمایدد. اینجا یک نشانه مهمی وجود دارد: دست سرویسهای بیگانه، از جمله ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در امر ناامن سازی کشور مستقیما پیداست.

 

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران یک هفته پیش اطلاع داد که تعدادی از جریانهای تروریستی که عملیات تروریستی برای داخل کشور سازمان داده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. با توجه به وجود مرز بسیار گسترده ای که ما د رجنوب شرق کشور (با پاکستان) ممکن است که یک خودرویی با تجهیزات انتحاری و بمبگذاری شده از این مرز عبور کند.

عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی : طراحان و حامیان حمله تروریستی زاهدان اکنون در ورشو نشسته‌اند

حالا چرا سپاه پاسداران مورد تروریستها قرار گرفت، کاملا مشخص است.

قدرتمند ترین جنبه اقتدار منطقه ایران در چهره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایار است. سپاه بزرگترین و بهترین کارنامه برعلیه تروریسم (القاعده، داعش و سایر جریانهای تروریستی) از سال 2001 در سطح منطقه دارد. سرویسهای بیگانه، از جمله ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی تمایل دارند این چهره سپاه را تضعیف کنند. آنها در این راه از از هیچ وسیله‌ای  دریغ نمی‌کنند.

گروهکی که عملیات تروریستی اخیر انجام داد، جیش العادل بوده است. این گروهک وابسته به دشمنان ایران است و از طرف سرویهای رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت مالی، لجستیکی و اطلاعاتی می شود. برای این سرویسهای بیگانه سازمان دادن چند ده نفر در کشورهای همسایه ما، به خصوص در پاکستان کار سخت نیست.

 

اما دست انتقام ایران بلند است. عناصر تکفیری داعش در تهران با مسلسل و سلاح فردی به مجلس حمله کردند و تعدادی از مردم بی گناه را به شهادت رساندند. اما سپاه پاسداران با موشک نقطه زن تلافی سختی ری از آنها کشید. مطمئنا این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اقدام اخیر را نیز بی پاسخ نخواهد گذاشت».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала