گزارش و تحلیل

پسر شیطان روسیه، کابوس مرگ آمریکا

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پسر شیطان روسیه، کابوس مرگ آمریکا
پسر شیطان روسیه، کابوس مرگ آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه سریعترین موشکی را که توانایی نابودی هر هدف را دارد، پرتاب کرد.

اسپوتنیک- در روسیه، آزمایش های موفقیت آمیز موشک بالستیک بین قاره ای RS-24 "Yars" در پایگاه فضایی "پلِسِتسک" پایان یافت. موشک RS-24 نسل 5 یک نسخه به روز شده از موشک بالستیک Topol-M است. یارس — یکی از سریعترین موشک های جهان، و به آن نام مستعار پسر شیطان داده شده است. این موشک توانایی حمل چند کلاهک دارای هدایت مستقل را دارد و هر کدام می تواند هدف خود را نابود کند و از سیستم دفاع موشکی دشمن در فاصله 12 هزار کیلومتری عبور نماید.

چه تعداد از موشک های سرمت می توانند آمریکا را بطور کامل نابود سازند؟ - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
چه تعداد از موشک های "سرمت" می توانند آمریکا را بطور کامل نابود سازند؟
پلستسک در استان ارخانگلسک در شمال روسیه واقع است. به گزارش وزارت دفاع روسیه، 6 فوریه ساعت 11:31 بوقت در پایگاه فضایی پلستسک، آزمایشات موشک بالستیک بین قاره ای با استفاده از سوخت جامد و مجهز به چند کلاهک انجام شد. پس از آنکه موشک هدف در میدان آزمایش کورا واقع در کامچاتکا در خاور دور روسیت را تخریب کرد، این ماموریت موفقیت آمبر اعلام شد.

وزارت دفاع روسیه گفت: پرتاب موشک برای تأیید قابلیت ها و ویژگی های پرواز سیستم جدید موشکی انجام شد. یارسRS-24 یکی از سریعترین موشک های جهان و بیدلیل نیست که به آن نام مستعار "پسر شیطان" داده شده است. در واقع، این یک نسخه به روز شده موشک Topol-M است. یارسRS-24 (در ناتو SS-29) توسط موسسه مهندسی حرارتی مسکو تهیه شده که همچنین موشک Topol-M را طرحریزی کرده بود.

یارس به شش کلاهک مجهزبوده، هر کلاهک قادر به تخریب هدف های مختلف است. طول موشک 23 متر با قطر دو متر است، حداکثر پرواز 11 هزار کیلومتر است. کلاهک موشکی شامل چهار بلوک انفرادی است. ظرفیت هر بلوک از 150 تا 300 کیلوتن است.

موشک یارس RS-24 " " — یک موشک بالستیک بین قاره ای نسل جدید با سرعت کروز 13+ ماخ است. موشک یارس سهم مهمی در ایجاد نیروهای موشکی استراتژیک روسیه برای تضمین امنیت ملی در صورت همه گونه تغییرات وضعیت بین المللی است.

یارس به برکت سرعت پرواز بالاتر از تمام موشک های موجود و همچنین توانایی تغییر مسیر، برای "نفوذ به هر سپر موشکی" طراحی شده است که در طول 15-20 سال آینده، اندیشیده شده باشد. آزمایش اول این موشک در تاریخ 29 مه 2007 انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала