پمپئو، خرابکاری در برنامه موشکی ایران را انکار نمی کند

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپمپئو، خرابکاری در برنامه موشکی ایران را انکار نمی کند
پمپئو، خرابکاری در برنامه موشکی ایران را انکار نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
.مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا انکار نکرد، اما به طور مستقیم نیز تأیید نکرد که آمریکا برنامه ای برای خرابکاری در برنامه های موشکی ایران داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا خرابکاری در برنامه موشکی ایران، یکی از راههای مقابله با ایران است گفت: من در مورد بسیاری از جنبه های فعالیت کشور که می تواند به صورت مخفیانه انجام دهد صحبت نمی کنم. اما، بدون شک، امریکا از تمام قدرت خود برای کاهش توانایی ایران در ساخت برنامه موشکی استفاده می کند.

به گفته وی، آمریکا این کار را با رضایت شورای امنیت سازمان ملل انجام می دهد. آمریکا قطعنامه 2231 شورای امنیت را به گونه ای تفسیر می کند که این قطعنامه موشک های ایران را ممنوع می کند. ایران معتقد است که این یک توصیه الزام آور است.

پمپئو گفت: "واضح است که ایران با ایجاد توانایی های موشکی خود (قطعنامه) را نقض می کند و ما در حال تلاش برای جلوگیری از آن هستیم."

مقامات دولتی آمریکا گفتند که برنامه مخفی علیه موشکهای ایران بخشی از مبارزات آمریکا برای تضعیف نیروهای مسلح تهران و انزوای اقتصاد ایران است. در عین حال، نشریه فاکس نیوز اشاره کرد که نمیتوان ارزیابی کرد که این برنامه تا چقدر موفقیت آمیز بوده است، با این حال، اخیرا تلاش های ایران برای راه اندازی ماهواره ها شکست خورده است و در طی یازده سال گذشته 67 درصد از تلاش های ماهواره ای ایران به شکست خورده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала