امکان دخالت آمریکا در پرتاب ناموفق ماهواره‌های ایران

© Fotolia / Vadimsadovskiامکان دخالت آمریکا در پرتاب ناموفق ماهواره‌های ایران
امکان دخالت آمریکا در پرتاب ناموفق ماهواره‌های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران دخالت آمریکا در شکست تهران برای در مدار قرار دادن دو ماهواره خود را رد نکرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی NBC، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تایید کرد که تهران در دو تلاش خود در دو ماه گذشته برای پرتاب ماهواره شکست خورده است و دخیل بودن برنامه‌ مخفی ایالات متحده را در این ارتباط رد نکرد.

واکنش رئیس جمهور امریکا به پرتاب ماهواره توسط ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش رئیس جمهور امریکا به پرتاب ماهواره توسط ایران

پیش از این، نیویورک تایمز به نقل از نمایندگان رسمی دولت ایالات متحده، گزارش داد که کاخ سفید برنامه مخفی آمریکا که هدف آن خرابکاری علیه موشک های ایران است را تسریع کرده است. مقامات دولتی به این روزنامه گفتند که برنامه مخفی آمریکا علیه موشکهای ایران بخشی از کمپین آمریکا برای تضعیف نیروهای مسلح تهران و منزوی کردن اقتصاد این کشور است. در عین حال، منابع روزنامه خاطر نشان کردند که نمیتوان موفقیت این برنامه را ارزیابی نمود. همانطور که این روزنامه می نویسد، اخیرا دو اقدام ایران برای پرتاب ماهواره ناکام بوده اند و در طول یازده سال گذشته 67 درصد از در مدار قرار دادن‌های ایران با شکست مواجه شده است.
ظریف در مصاحبه ای با این کانال تلویزیونی افزود که شاید دو تلاش برای پرتاب ماهواره به دلیل این برنامه ناکام بوده است و اکنون تهران در حال بررسی جزئیات این حادثه است. وی در پاسخ به سوال در مورد تاثیر احتمالی برنامه ایالات متحده در پرتاب ناموفق دو ماهواره گفت: این کاملا امکان پذیر است. ما هنوز نمی دانیم. ما باید این موضوع را با دقت مطالعه کنیم.
پیشتر قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران از پرتاب ماهواره دوستی پس از تلاش ناموفق برای در مدار قرار دادن ماهواره ایرانی در ماه گذشته خبر داده بود. وی همچنین افزود که قرار است ماهواره دیگری به نام طلوع در آینده نزدیک به فضا پرتاب شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала