اردوغان: با وجود تحریکات، ترکیه و ایران به روند آستانه متعهد هستند

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: با وجود تحریکات، ترکیه و ایران به روند آستانه متعهد هستند
اردوغان: با وجود تحریکات، ترکیه و ایران به روند آستانه متعهد هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و ترکیه، قدمهای بزرگی برای ادامه روند سیاسی در سوریه و ایجاد آتش بس برداشته ایم.

aبه گزارش اسپوتنیک، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دیدار با همتایان خود از روسیه و ایران، ولادیمیر پوتین و حسن روحانی در سوچی گفت: با وجود تحریکات روسیه، ترکیه و ایران همچنان متعهد به روند آستانه در حل و فصل بحران سوریه هستند. 
در نشست سوچی چه خواهد گذشت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
در نشست سوچی چه خواهد گذشت
اردوغان گفت: "ما قدمهای بزرگی برای ادامه روند سیاسی در سوریه و ایجاد آتش بس برداشته ایم. به رغم تحریم ها، ما توانستیم اصول نشست آستانه را حفظ کنیم. این روند موفقیت آمیز برای متوقف کردن خونریزی در این کشور است.: ما از طریق گفتگو، موفق به غلبه بر موانع بسیاری در این راه شده ایم". 
به گفته وی، ترکیه 35 میلیارد دلار برای پناهندگان از سوریه صرف کرده است.
اردوغان در پایان تصریح کرد: "به عنوان همسایگان سوریه، ما آماده هستیم که همه چیز را برای برپایی صلح در این کشور انجام دهیم". رئیس جمهور ترکیه افزود: مردم سوریه منتظر اخبار شاد برای رسیدن به یک توافق سیاسی هستند.
روز پنجشنبه، روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه چهارمین نشست سه جانبه پس از مذاکرات آستانه را برای تسهیل حل و فصل سوریع در سوچی برگزار خواهند کرد.
گفتنی است، پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سوچی گفت: ترکیه آماده است تا یک کانال مالی، همانند کانال مالی اروپا در جهت همکاری و تجارت با ایران ایجاد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала