راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی در ایران بسته شد

© Flickr / Ivar Husevåg Døskelandراه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد
راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای پول و اعتبار ایران از راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اقای همتی رییس کل بانک مرکزی ایران اعلام نمود که این سازمان برای پیشگیری از سوء استفاده از تخصیص و تأمین ارز بابت واردات کالا، راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی وارد کنندگان توسط بانک مرکزی را تصویب نموده است. 
ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه طلا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه طلا
طی سنوات گذشته برخی از سوء استفاده کنندگان پس از طی مراحل قانونی نسبت به تخصیص و تأمین ارز اقدام می‌کردند و در مقابل، مطابق با ارز دریافتی کالا به کشور وارد نمی‌کردند. این امر موجب تصویب راه اندازی این سامانه شده است. 
بانک مرکزی ایران اعلام کرد در راستای پیشگیری و مبارزه با رانت و فساد این سامانه یکی از گلوگاه‌های فساد را خواهد بست، همچنین با بانک‌هایی که مشتریان آنها بیشترین آمار عدم ایفای تعهد ارزی داشته باشند نیز برخورد خواهد شد. با راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی وارد کنندگان توسط بانک مرکزی را تصویب نموده است. 
گفتنی است، طی 6 ماهه اخیر قیمت دلار در ایران به میزان 4 برابر بالا رفته است که در طی آن، بانک مرکزی ایران تمهیداتی را در نظر گرفته است. 
به عنوان مثال از جمله همکاری ها در این زمینه، عدم استفاده از دلار در ایران است. لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در این خصوص بیان داشت: "ایران و تهران از دلار در تبادلات مالی امتناع کرده و قص دارند از ارزهای ملی و در صورت امکان از یورو استفاده نمایند. "
این دیپلمات خاطر نشان کرد: " برای روسیه استفاده از ارز ملی در مبادلات متقابل با ایران اهمیت حیاتی دارد. ما از تمامی ابزارها استفاده می کنیم تا به شاخص های تعیین شده تا حداکثر میزان ممکن دست یابیم. ما از دلار در چارچوب ارتباطات متقابل با ایران امتناع کردیم. بر روبل روسی و ریال ایرانی تکیه خواهیم کرد و در صورت لزوم شدید و نبود گزینه دیگری به یورو روی می آوریم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала