ممانعت از آواز خواندن دختر ۹ ساله در جشنواره موسیقی فجر +ویدئو، عکس

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ممانعت از آواز خواندن دختر ۹ ساله در جشنواره موسیقی فجر +ویدئو، عکس
ممانعت از آواز خواندن دختر ۹ ساله در جشنواره موسیقی فجر +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
“یسنا رهو” دختر ۹ ساله ای که قرار بود در ارکستر کودکان رودکی به همراه چند کودک خواننده ی دیگر بخواند برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر مجوز نگرفت

به گزارش اسپوتنیک، "یسنا رهو" دختری که به تازگی وارد ۹ سالگی شده است. او قرار بود به همراه چند کودک خواننده ی دیگر در ارکستر کودکان رودکی بخواند، اما به دلیل این که ۵ ماه از سالگی اش می گذرد و طبق قانون آواز خواندن زنان در "ایران" مجاز نیست، با آواز خواندن او در جشنواره موسیقی فجر ممانعت شد و مجوز شرکت در جشنواره را نگرفت.

"بهمن بابازاده"، روزنامه نویس و خبرنگار در حوزه موسیقی و هنر در صفحه توییتر خود اعلام کرد از حضور دختربچه ای ۹ ساله در جشنواره موسیقی فجر ممانعت شد، او نوشت: «یسنا رهو، دختر "رسول رهو" است که قرار بود در ارکستر کودکان رودکی به همراه چند کودک خواننده ی دیگر بخواند، برای حضور در جشنواره ی موسیقی فجر مجوز نگرفته است. دلیل این تصمیم گذر ۵ ماهه او از سالگی عنوان شده است. "یسنا" مشمول قانون نانوشته ی ممنوعیت خواندن بانوان می شود».

کاربران بسیاری در واکنش به ممانعت خواندن این دختر بچه ۹ ساله نظرات متفاوتی داده اند. برخی از آنها معتقدند صدای زن حرام نیست و باید با زن ستیزی در "ایران" مقابله شود و این سوال را مطرح می کنند که چگونه یک دختر یازده ساله می تواند ازدواج کند اما یک دختر ۹ ساله نمی تواند آواز بخواند؟!
البته موضوع ممانعت با خوانندگی زنان در "ایران" موافقان خود را نیز دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала