بازداشت پزشکی به جرم عرضه پروتزهای تقلبی به ارزش میلیاردها تومان

© Photo / MaxBionicبازداشت پزشکی به جرم عرضه پروتزهای تقلبی به ارزش میلیاردها تومان
بازداشت پزشکی به جرم عرضه پروتزهای تقلبی به ارزش میلیاردها تومان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشف صدها میلیارد تومان پروتز تقلبی در کارگاه یک پزشک ارتوپدی در ایران.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، علی ملکوتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرری گفت: یک متخصص ارتوپد در پی عرضه پروتز‌های تقلبی در ایران بازداشت شد. همچنین چندین پزشک دیگر نیز با متهمان این پرونده همکاری می‌کردند و تاکنون سه نفر در این پرونده بازداشت شدند.

وی در ادامه افزود: اواسط دی ماه سال جاری یک کانتینر از پروتز‌های قاچاق کشف شد که حدود 20 میلیارد تومان ارزش داشت؛ پس از تشکیل پرونده، متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که پروتز‌های مذکور تقلبی نیز هستند؛ لذا بازپرس مربوطه روی این موضوع کار کرد و تاکنون پروتزهایی به ارزش 100 میلیارد تومان در کارگاه‌های مربوط به متهم کشف شد که تقلبی بوده است. این پروتز‌ها را با بسته بندی یک کشور اروپایی به بیمارستان‌های کشور عرضه می‌کردند و تقلبی بوده و کسی که استفاده می‌کرد، مجددا دچار آسیب می‌شد؛ البته پس از دستگیری متهم اصلی پرونده این پروتز‌ها از سطح کشور در حال جمع آوری است.

وی اذعان کرد: استعلامی نیز از وزارت بهداشت انجام شده که چه میزان از پروتز‌های مذکور قابل استفاده و چه میزان از آن غیرقابل استفاده است که هنوز پاسخ آن دریافت نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала