روسیه: موشک های ایران ، ابزار مهار منطقه ایست

© AP Photo / Sepahnewsروسیه: موشک های ایران ، ابزار مهار منطقه ایست
روسیه: موشک های ایران ، ابزار مهار منطقه ایست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه اعتقاد ندارد که تحت پوشش برنامه فضایی صلح آمیز تهران بر روی موشک هایی برای ارسال اسلحه کشتار جمعی کار می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف رئیس دپارتمان مربوط به مسائل عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه بیان داشت که در اینجا سخن در خصوص ابزارهای مهار منطقه ای است.
یرماکوف ضمن اشاره به بیانیه غرب در ارتباط با پرتاب ماهواره توسط ایران گفت: " موشک های ایرانی را به عنوان ابزار مهار منطقه ای بررسی می کنیم. لازم است خاطر نشان شود که موشک های بالستیک کامل تر نزد همسایگان ایران وجود دارد."
این دیپلمات خاطر نشان کرد که آمریکا و متحدینش تهران را متهم می کنند که تحت پوشش برنامه فضایی صلح آمیز سعی دارند موشک های بالستیک نظامی شان را تکمیل نمایند که به عقیده آنها تهران به عنوان ابزار رساندن تسلیحات کشتار جمعی به فاصله ی دور است." وی افزود که ما چنین ارزیابی نداریم.
یرماکوف توضیح داد که برای ایران اکنون ممنوعیت داشتن و پرتاب حامل های موشک فضایی و موشک های بالستیک وجود ندارد از آنجا که تحریم های اجرا شده شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از برجام در سال 2015 لغو شدند.
یرماکوف خاطر نشان کرد: " تنها یک خواهش نه درخواست شورای امنیت از تهران است که فعالیتی مرتبط با موشک های بالستیک را انجام ندهند ، اگر مخصوصا به عنوان سیستم های ارسال تسلیحات اتمی تولید شده اند. مفهوم است که کشورهای غرب سعی دارند هر موشک ایرانی را به عنوان ابزار ارسال تسلیحات کشتار جمعی معرفی کنند. ما به این نتیجه می رسیم که ایران تسلیحات کشتار جمعی ندارد برای آنکه عضو واجد شرایط قرارداد منع گسترش تسلیحات هسته ای و کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی و همچنین کنوانسیون منع تسلیحات بیلولوژیکی و سمی است.
وی افزود که ایران کنترل شده ترین کشور آژانس بین المللی انرژی اتمی در جهان است. آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور مرتب در گزارش های خود ارزیابی عادلانه ای را در خصوص نبود هر گونه برنامه هسته ای در ایران ارائه می دهد. طبیعتا اگر کشور تسلیحات کشتار جمعی ندارد پس موشک هایش به هیچ وجه نمی توانند به عنوان ابزار ارسال آنها استفاده شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала