ریابکوف: مشارکت کامل روسیه در اینستکس عملی می شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: مشارکت کامل روسیه در اینستکس عملی می شود
ریابکوف: مشارکت کامل روسیه در اینستکس عملی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه مشارکت کامل در فعالیت مکانیزم صورت حساب های ایران با اتحادیه اروپا خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه در این خصوص اطلاع داد.
ریابکوف گفت: " موضع ما این است، اگر آن را کوتاه و خلاصه توصیف کنیم ، چیزی اتفاق بیافتد بهتر از هیچ چیز است. برای آنکه تا ایجاد مکانیزم اینستکس این موضوع نبود. اما از طرف دیگر البته ما می بینیم که فعلا کسی که پایگاهی را برای ثبت چنین مکانیزمی تشکیل داده ، از مرحله شروع آزمایشی کار جلوتر نرفته است، نتوانستند آغاز به کار این مکانیزم را برای کشور ثالث تضمین نمایند وقبل از همه برای روسیه و سایر کشانی که به همکاری قانونی با ایران علاقه مندند. "
به گفته ی وی ، سازندگان اینستکس همچنین نتوانستند به طور دقیق و روشن عینا مشخص نمایند که مکانیزم، معاهده های مرتبط با نه تنها مایحتاج اولیه یعنی مواد غذایی و دارو که تحت تحریم های شدید و یکجانبه آمریکا قرار دارند، را شامل می شود یا خیر.
ریابکوف افزود: " ما مشارکت کامل در فعالیت های این مکانیزم خواهیم داشت و تلاش های منطبق را در تماس های مستقیم با کشورهای مربوطه و مدیریت این مکانیزم خواهیم داشت تا در نهایت همه چیز حل شده و ما می فهمیم که این ساختار در چه سطحی با چه مشارکتی کار عملی خود را در پاریس یعنی محل دفتر اصلی شروع خواهد کرد."
پیشتر وزارت خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا در خصوص ایجاد مکانیزم مشترک صورت حساب ها با ایران خبر داده بودند. خاطر نشان شد که اینستکس در مراحل اول بر بخش های مهم و ضروری برای ملت ایران استوار خواهد بود از جمله مواد غذایی و دارو ، وسایل پزشکی و محصولا ت کشاورزی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала