یادگیری زبان خارجی در خواب

© Fotolia / Andrea Dantiیادگیری زبان خارجی در خواب
یادگیری زبان خارجی در خواب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه برن در سوئیس، ثابت کرده اند که در حین خواب می توان اطلاعات جدید را یاد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت پزشکی نیوز تودی، دانشمندان دانشگاه برن در سوئیس ثابت کرده اند که در حین خواب، مغز قابلیت یادگیری چیزهای جدید را دارد. 
فعالیت مغز - اسپوتنیک ایران
کار مغز هنگام ترجمه همزمان
در طول مطالعه، شاخص های فعالیت مغز 41 نفر با استفاده از الکتروانسفالوگرام ثبت شد. در طول خواب، داوطلبان از طریق هدفون ها به اطلاعات چند زبانه ای از کلمات، متشکل از یک کلمه آشنا به زبان مادری و کلمات ابداعی گوش می دادند. سپس شرکت کنندگان آزمایشی را گذراندند. آنها کلمات ابداعی که در خواب شنیده بوند را بار دیگر شنیدند و از انها خواسته شد که جواب بدهند که ایا این اشیاء در جعبه کفش جا می شوند یا نه. 
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عباراتی ابداعی که چندین بار در مرحله خواب عمیق، تکرار شده بود، به مراتب بهتر در ذهن مخاطب در هنگام خواب جای گرفته بود. 
دکتر مارک زوست، محقق این ازمایش می گوید که که کلمات جدید همزمان با فعالیت در هیپوکامپ — منطقه مغزی مربوط به تقویت حافظه، یعنی انتقال حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت — در خواب در ذهن مخاطب باقی می ماند. 
به نظر می رسد که این بخش از مغز بدون توجه به حالت آگاهی فرد، به طور ناخودآگاه در طول خواب عمیق و در طول بیداری، به فعالیت خود ادامه می دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала