پیگیری ازدواج دختر ۱۱ ساله با مرد ۵۰ ساله ایلامی

© Depositphotos.com / dreamfoto2010پیگیری ازدواج دختر ۱۱ ساله با مرد ۵۰ ساله ایلامی
پیگیری ازدواج دختر ۱۱ ساله با مرد ۵۰ ساله ایلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اطلاعات اولیه بهزیستی ایران، خانواده این کودک یازده ساله در تهران زندگی می کنند و مرد ۵۰ ساله در ایلام ساکن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران اطلاع داد که دادستانی برای پیگیری ازدواج کودک ١١ ساله ایلامی با مرد ۵٠ ساله و تهیه گزارش مددکاری این سازمان برای بررسی جزئیات این ماجرا درخواست فرستاده است.
حبیب الله مسعودی فرید بیان داشت که دادستانی از سازمان بهزیستی درخواست کرده است تا ابعاد این حادثه را بررسی کرده و گزارش دهند و افزود: پدر این کودک معتاد بوده و همچنین از همسرش جدا شده است.
از شواهد بر می آید که وضعیت مالی خانواده مساعد نبوده و باید علت ازدواج کودک ۱۱ ساله مشخص شود. وی بیان داشت: بنابر گزارش‌های اولیه مددکاران بهزیستی، خانواده این کودک در تهران ساکن هستند و مرد ۵٠ ساله نیز در ایلام زندگی می‌کند.
به نظر میرسد که این کودک به مرد ۵۰ ساله فروخته شده است. مسعودی فرید خاطر نشان کرد: گزارش سازمان بهزیستی به دادستان به عنوان مدعی‌العموم تحویل داده می‌شود تا در صورت صحت این موضوع به این تخلف رسیدگی شود.
وی بیان داشت که پدر این خانواده به دلیل اعتیاد در زندان به سر می‌برد و سازمان بهزیستی آمادگی را دارد تا با حمایت از این دست خانواده‌های آسیب دیده، از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در گذشته به دنبال برخی از رسوم فرهنگی کودک همسری اتفاق می‌افتاد، اما در حال حاضر معمولاً این اتفاق در خانواده‌های آسیب‌دیده که دچار مشکلات مالی، اعتیاد، فقر فرهنگی و…هستند رخ می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала