آیا روسیه برای یک جنگ بزرگ تدارک می بیند؟

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا روسیه برای جنگ بزرگ تدارک می بیند؟
آیا روسیه برای جنگ بزرگ تدارک می بیند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گزارش تحلیلی موسسه مطالعات دفاعی سوئد گفته می شود روسیه دارد به مراتب فعالانه تر آغاز و دنبال کردن جنگ بزرگ را تمرین می کند.

 

سه دلیل برخورد نظامی احتمالی میان روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
سه دلیل برخورد نظامی احتمالی میان روسیه و آمریکا
به گزارش اسپوتنیک ، تحلیلگران سوئدی اعلام می کنند که بر خلاف سابق که روسیه بیشتر به تمرین مهارت های حل و فصل درگیری های محدود و کوچک توجه داشت، اکنون رزمایش های استراتژیک منظم ارتش روسیه هرچه بزرگ ابعاد تر می شود.
تحلیل گران از جمله رزمایش "غرب ـ 2017" با شرکت حدود 5500 نظامی و رزمایش "شرق ـ 2018" با شرکت حدود 300 هزار نظامی روس را مثال می زنند.
آنها ادعا می کنند که ارتش روسیه بنسیه نظامی خود را بطور محسوس بالا برده و قادر است در عرض مدت کوتاهی به اجرای ماموریت های زمان جنگ رو آورد. در روسیه سالی یک بار رزمایش های بزرگ در یکی از چهار راستای اصلی برگزار می شود تا ارتش جنگ در بخش اعظم قاره را فرا بگیرد.
یوهان نوربرگ، رهبر مطالعات گفت:" روسیه برای جنگ های منطقه ای و احتمالا طولانی علیه دشمنان احتمالی به اندازه چین یا ناتو آماده می شود".
تحلیلگران سوئدی همچنین خاطرنشان می سازند که روسیه از سال 2013 بنیه رزمی نیروهای خود را کنترل می کند و ضمناً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عنوان فرمانده کل قوا که چنین سنجش میزان آمادگی ارتش طبق فرمکان وی انجام می شود در این روند بطور دائمی شرکت مستقیم دارد.
یادآور می شود مرحله اصلی رزمایش "واستوک ـ 2018" با شرکت حدود 300 هزار نفر از نظامیان روس و همچنین نظامیان چین و مغولستان از روز 11 تا 17 سپتامبر 2018 انجام شد. همچنین بیش از هزار فروند هواپیما، بالگرد و پهپاد، حدود 80 کشتی نظامی و 36 هزار تانک، نفربر زرهی و دیگر ماشین های نظامی در این رزمایش که بزرگترین رزمایش از سال 1981 بود، شرکت داشتند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала