ایران: آماده همکاری با ترکیه جهت برقراری امنیت در خلیج عدن هستیم

© AFP 2023 / ATTA KENAREایران: آماده همکاری با ترکیه برای برقراری امنیت در خلیج عدن هستیم
ایران: آماده همکاری با ترکیه برای برقراری امنیت در خلیج عدن هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر کشور ترکیه برای برقراری امنیت در خلیج عدن اماده باشد، ما حاضر به همکاری هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، معاون هماهنگ کننده ارتش ایران، امیر دریادار سیاری روز چهارشنبه درباره همکاری نظامی ایران و ترکیه در دریا و خلیج عدن اظهار داشت: حضور جمهوری اسلامی در خلیج عدن برای برقراری امنیت در خطوط مواصلاتی است. 

واکنش ظریف به عملیات نظامی احتمالی ترکیه در خاک سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به عملیات نظامی احتمالی ترکیه در خاک سوریه

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری منطقه ای ایران و ترکیه برای مبارزه با تروریسم گفت: اگر تروریسم در منطقه کنترل نشود همه کشور ها از آن آسیب می بینند. بنابراین لازمه کنترل تروریسم در سطح منطقه ای برای کشورهایی که آن را می شناسند و ماهیت و ریشه آن را می دانند، همکاری صمیمانه و صادقانه است و در این صورت می توانیم در مقابل تروریسم پیروز شویم.

سیاری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش ایران امروز در اقیانوس هند شمالی، خلیج عدن، دریای چین، دریای سرخ و مدیترانه تا جبل الطارق حضور پیدا کرده است. ناوگروه‌های نیروی‌ دریایی ارتش همچنین آفریقای جنوبی را دور زدند و در جنوب اقیانوس اطلس حاضر شدند.

گفتنی است، روابط سیاسی و اجتماعی ایران و ترکیه رو به بهبود است، سال گذشته خارجی ها 39،683 ملک را در ترکیه خریدند، در حالی که اولویت خارجی‌ها برای خرید ملک به ترتیب در شهرهای استانبول (14،270 ملک)، آنتالیا (7938) و بورسا (2720) بوده است. بیشترین تعداد املاک و مستغلات خریداری شده توسط خارجیان در ترکیه مربوط به شهروندان عراق (8205)، ایران (3652)، عربستان سعودی (2718) و روسیه (2297) است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала