واکنش روسیه به تحریف سخنان ریابکوف در خصوص ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyواکنش روسیه به تحریف سخنان ریابکوف در خصوص ایران
واکنش روسیه به تحریف سخنان ریابکوف در خصوص ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا در خصوص روابط میان روسیه و ایران و همچنین برداشت نادرست رسانه های خارجی از سخنان سرگی ریابکوف در خصوص روابط دو کشور واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا در خصوص روابط میان روسیه و ایران و همچنین برداشت نادرست رسانه های خارجی از سخنان سرگی ریابکوف در خصوص روابط روسیه و ایران گفت: "ما موقعیت خوبی در رابطه با ایران داریم، تهران از این موضوع اگاه است". وی خاطر نشان کرد که سطح روابط دوجانبه بین تهران و مسکو، در دیدارهای مقامات مسکو و تهران نشان داده شده است. 

ریباکوف: دلیلی برای نقد برنامه موشکی ایران وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: دلیلی برای نقد برنامه موشکی ایران وجود ندارد

وی در ادامه افزود که در خصوص روابط این دو کشور اغلب عبارات نادرست در اخبار منتشر می شود، در حالی که موضوعات استاندارد، جهانی و عمیق در دیدارها و روابط دوجانبه کشور نادیده گرفته می شود.

وی گفت: "چرا نقل قول ها را تحریف می کنند، ممکن است این موضوع تجربه چند دهه روابط با شریک روسیه، کشوری که به وضوح به تعهدات خود عمل می کند (ایران) را مورد شک قرار می دهد. یک نقل قول خارج از متن می تواند موجب شود که در مردم شک وارد شود، و این مسئله بزرگی است".

گفتنی است، در تاریخ 25 ژانویه سرگی ریابکوف در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه روابط بین روسیه و ایران در سوریه را می توان به عنوان "متحد" نامید، گفت: من از این لغت به عنوان تشریح روابط ایران و روسیه استفاده نمی کنم.

این سخن ریابکوف از سوی رسانه های خبری به گونه ای تحریف شده منتشر شد که سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا به ان واکنش نشان داد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала