افشای اهداف اصلی برگزاری نشست ورشو

© AFP 2023 / Jim Watsonافشای اهداف اصلی برگزاری نشست ورشو
افشای اهداف اصلی برگزاری نشست ورشو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با "فاکس نیوز بیزینس" از اهداف اصلی نشست ورشو پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما در حال سفر به ورشو برای برگزاری نشستی با حضور ده ها کشور به منظور گفت وگو درباره ثبات در خاورمیانه و نحوه دستیابی به آن هستیم.

پمپئو افزود: ما از لهستانی ها برای میزبانی این نشست تشکر می کنیم. ما کشورهایی از سراسر جهان داریم تا در مورد اینکه چگونه می توانیم خطر را در خاورمیانه از بین ببریم، گفت و گو کنیم چه این خطر از ناحیه تروریسم رادیکال اسلامی باشد، مشکلاتی که در یمن یا لبنان می بینید یا تهدیدی که از ناحیه جمهوری اسلامی ایران متصاعد می شود.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: هر یک از این موضوعات با طیف گسترده ای از دیدگاه ها مورد بحث قرار می گیرد و ما امیدواریم که با یک برنامه استراتژیک از آن خارج شویم و به سوی کاهش خطر برای مردم اینجا در ایالات متحده آمریکا برویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران حضور حزب الله در ونزوئلا و افزایش خطر در آنجا نیستید، گفت: مردم نمی دانند که حزب الله شبکه های فعال دارد. ایرانی ها بر روی مردم ونزوئلا و از آن طریق بر آمریکای جنوبی تاثیرگذارند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما تعهد داریم که این خطر را برای آمریکا برطرف کنیم، و این بخشی از آن چیزی است که در هفته آینده در ورشو صحبت خواهیم کرد تا چگونه آن را در آمریکای جنوبی و سراسر جهان انجام دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала