ارسال خودروهای زرهی آمریکا به سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanارسال خودروهای زرهی آمریکا به سوریه
ارسال خودروهای زرهی آمریکا به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات و وسائل نقلیه زرهی ارتش آمریکا اواخر روز دوشنبه با عبور از مرز عراق، به مناطق تحت نفوذ کُردها در خاک سوریه وارد شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، ارتش آمریکا اواخر روز دوشنبه این ماشین های نظامی را به مناطق تحت سلطه کردهای وابسته به «یگانهای مدافع خلق» (پ ک ک) ارسال کرده است.
این کامیونها که حامل وسائل نقلیه زرهی، تجهیزات عمرانی و دستگاههای تولید برق بودند، با عبور از گذرگاه مرزی «سمالکا» در مرز عراق و سوریه به محل انبار متعلق به نیروهای کُرد وابسته به «یگانهای مدافع خلق» (پ ک ک) در روستاهای «حرب ایسک» و «سارین» وارد شدند.
فشار اقتصادی آمریکا بر ترکیه در صورت حمله به کردهای سوریه - اسپوتنیک ایران
فشار اقتصادی آمریکا بر ترکیه در صورت حمله به کردهای سوریه
وسائل نقلیه زرهی موجود در این کامیونها، خودروهای زرهی چندمنظوره با توان حرکت بالا هستند که دولت آمریکا در اختیار نیروهای کُرد قرار می دهد.
تحویل این وسائل نقلیه به کردهای سوریه در شرایطی اتفاق می افتد که مقامات ترکیه و آمریکا در حال برگزاری نشستهایی در واشنگتن به منظور ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه و طراحی یک نقشه راه برای برقراری ثبات در منبج هستند.
منابع آگاه در منطقه می گویند که از آغاز فرآیند خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه، حدود ۴۰۰ کامیون ارتش آمریکا از خاک عراق به مناطق تحت نفوذ کردهای وابسته به «ی پ گ»/ پ ک ک در سوریه اعزام شده اند.
گفتنی است که ماه میلادی گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به طور غیرمنتظره ای طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور جنگ زده سوریه را اعلام کرد.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала