هشدار فرمانده ارتش امریکا

© REUTERS / Yuri Gripas هشدار فرمانده ارتش امریکا
هشدار فرمانده ارتش امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد ممکن است گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی "داعش" (سازمان ممنوعه در روسیه ) پس از خروج نظامیان ایالات متحده از سوریه کنترل خود بر این کشور را احیا کند.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جوزف ووتل، گفت داعش کمافی السابق دارای شبه نظامیان بسیار نیرومندی است و به این دلیل مقابله دائمی با این گروه تروریستی ضرورت دارد. فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه افزود هنوز حدود 50 کیلومتر مربع از خاک سوریه تحت کنترل داعش قرار دارد و این درحالی است که در سابق حدود 85 هزار کیلومترمربع از خاک این کشور تحت کنترل این گروه تروریستی بود.
ژنرال جوزف ووتل اطمینان داد که آمریکا برای ادامه روند نابود سازی بقایای شبه نظامیان داعش و تضمین عدم احیای آنها به اندازه کافی در منطقه حضور دارد.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала