تبادل سفرا و پایان بحران دیپلماتیک در روابط فرانسه و ایران

© AFP 2023 / DIETER NAGLعراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران
عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران و پاریس امیدوارند طی روزهای نزدیک به تبادل سفرا پرداخته و به این ترتیب به بحران دیپلماتیک در روابط دو کشور پایان بخشند.

 

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با خبرنگار روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» از تبادل سفیران ایران و فرانسه در آینده نزدیک خبر داد.
به نوشته ایرنا، عباس عراقچی در حاشیه ششمین دور گفت وگوهای سیاسی ایران و فرانسه به لوفیگارو گفت: پس از 6ماه نبود نمایندگان دو کشور ، این تبادل در روزهای بسیار نزدیک صورت خواهد گرفت.
وی گفت که مقامات دوکشور در این خصوص به توافق رسیده اند.
واکنش قاسمی به سخنان ضدایرانی در فرانسه - اسپوتنیک ایران
واکنش قاسمی به سخنان ضدایرانی در فرانسه
ژرژ ملبرونو روزنامه نگار ارشد لو فیگارو پیشتر، از انتصاب بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه به عنوان سفیر ایران در پاریس خبر داده بود.
به نوشته وی، از سوی مقامات فرانسوی تاکنون نامی از سفیر آتی فرانسه در تهران برده نشده است.
فرانسوا سنمو نیز از سال 2016 به عنوان سفیر فرانسه در ایران فعالیت می کرد که تیر امسال به عنوان نماینده شخصی و تام الاختیار رئیس جمهوری فرانسه در امور سوریه معرفی شد.
پاریس به دلیل تیرگی روابط دو کشور سفیر جدید را به جای سنمو منصوب نکرده و به شهروندان فرانسه توصیه کرده بود به ایران سفر نکنند. علاوه بر این از تایید نامزد ایران برای سفارت این کشور در فرانسه امتناع شده بود.
به گزارش ایرنا ، عراقچی با «گوردو مونتاین» دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه ششمین دور گفت گوهای سیاسی دو کشور را در پاریس برگزار کردند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала