بیانیه حزب موتلفه اسلامی در مخالفت با اینستکس

© Flickr / Blondinrikard Fröbergبیانیه حزب موتلفه اسلامی در مخالفت با اینستکس
بیانیه حزب موتلفه اسلامی در مخالفت با اینستکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای اینستکس را مغایر با استقلال اقتصادی و سیاسی ایران اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با اینستکس اعلام نموده و آنرا بسیار پیچیده و علیه منافع ایران دانست.

اینستکس تنها برای شرکت‌های اروپایی ایجاد مصونیت می‌کند - اسپوتنیک ایران
اینستکس تنها برای شرکت‌های اروپایی ایجاد مصونیت می‌کند

در بیانیه این حزب آمده است که این کانال ویژه در واقع امتیازگیری این سه کشور اروپایی از ایران است و بی‌اعتنایی به تعهدات رسمی و بین‌المللی می‌باشد و از نظر راهکار اجرایی نیز بسیار پیچیده و زمان گیر بوده و قابلیت اجرای تسهیلاتی ندارد.
در ادامه این بیانیه به شروط موجود در این برنامه اشاره شده و آمده است که این برنامه درعین کانالیزه کردن خرید و فروش ایران، همراه شروطی هم هست که ربطی به اجرای تعهدات این کشورها در برجام ندارد مانند شرط پیوستن ایران به FATF و شرط حفظ تجارتی که توسط آمریکا تحریم نشده است. این پیشنهاد، ایران را دچار مذاکراتی می‌کند که از این پس در هر اقدام خرید یا فروش یا مبادلات اقتصادی جزئی و کلی باید با این سه کشور به چانی زنی اقدام کند که عملاً کانال ویژه مالی علیه منافع ایران می‌شود.
در ادامه بیانیه آمده است: حزب موتلفه اسلامی بر این باور است که راهکارهای پیشنهادی اروپایی‌ها زمانی قابل قبول و مفید خواهد بود که در راستای اجرای تعهدات متقابل بویژه کشورهای اروپایی و تسریع در بهره مندی مردم ایران از منافع اقتصادی آن باشد و در غیر اینصورت برای مردم ایران نتیجه‌ای جز راستی آزمایی طرف اروپایی نخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала