علت مسدودسازی و تعلیق اکانت‌های ایرانی فیسبوک از نظر مرکز آمریکایی

© AP Photo / dapd, Joerg Kochعلت مسدودسازی و تعلیق اکانت‌های ایرانی فیسبوک از نظر مرکز آمریکایی
علت مسدودسازی و تعلیق اکانت‌های ایرانی فیسبوک از نظر مرکز آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه‌های اجتماعی متعددی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک در چند ماه اخیر حساب های کاربران ایرانی را مسدود یا تعلیق کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، شبکه‌های اجتماعی متعددی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک در چند ماه اخیر حساب های کاربران ایرانی را مسدود یا تعلیق کردند که دلیل مسدودسازی این اکانت‌ها از سوی این شبکه‌ها جعلی بودن و رفتارهای هماهنگ نامعتبر ذکر شد.

اما به تازگی گزارشی از سوی ‌‌مرکز تحقیقات جرم‌یابی دیجیتال آمریکا در مورد صفحات ایرانی در فیس‌بوک منتشر شده است که نشان می‌دهد، دلیل مسدودسازی و تعلیق اکانت‌های ایرانی نه آن ادعای مطرح شده از سوی مدیران شبکه‌های اجتماعی؛ بلکه اثرگذاری این اکانت‌هاست.

بنا بر این گزارش، فیس‌بوک 783 منبع اعم از صفحات، گروه و حساب‌های کاربری را که با شبکه‌های ایرانی همکاری داشتند، به علت "نشر هماهنگ اخبار و اطلاعات غیرواقعی" مسدود کرد. این شبکه‌ها کاربران مختلفی را در چندین کشور دنیا هدف قرار داده بودند و مطالب خود را حداقل به 8 زبان مختلف منتشر می‌کردند.

مرکز تحقیقات جرم‌یابی دیجیتال عنوان کرد که شبکه‌ای که توسط فیس‌بوک شناسایی و مسدود شد، یک کمپین اثرگذاری اجتماعی بود. صفحات مرتبط با این شبکه، مخاطبان خود را از طریق نشر پیام‌های تصویری جذب می‌کردند و پیام‌هایی شدیداً در حمایت از ایران منتشر می‌کردند و سعی داشتند تا مخاطبان را از کشورهایی جذب کنند که ایران درصدد اثرگذاری بر آن کشورها بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала