پایان عمر فیس بوک

© Sputnik / Natalia Seliverstovaفیس بوک
فیس بوک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پانزدهمین سالگرد شبکه اجتماعی «فیس بوک» برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه اجتماعی «فیس بوک» که 15-مین سالگرد خود را برگزار می کند، پس از گذشت چند سال برتری خود را از دست خواهد داد. فرران لالوئزا Ferran Laluezaپروفسور «دانشگاه آزاد کاتالونی» در عرصه رسانه های اجتماعی در این خصوص اظهار نظر نمود.

وی گفت:«فیس بوک بشکلی که ما با آن آشنا هستیم، مهمترین شبکه اجتماعی جهان با تعداد زیادی از کاربران است که پس از 4-3 سال به پایان عمر خود نزدیک خواهد شد. امروزه، اعتبار فیس بوک خدشه دار شده است و کاربران دیگر اطمینانی به اعلامیه های مارک زاکربرگ ندارند. اعتماد به این شبکه در حال افت است.

دستگاه جدید اپل برای کنترل وضعیت خواب کاربر - اسپوتنیک ایران
دستگاه جدید اپل برای کنترل وضعیت خواب کاربر

سرنوشت این شبکه اجتماعی حتی قبل از جنجال مرتبط با انتقال اطلاعات 87 میلیون کاربر به شرکت Cambridge Analytica بریتانیا رقم خورده بود. فیس بوک حالت «زومبی دارد که مرده است اما حرکت می کند. جوانان که تعیین کننده شاخص محبوبیت شبکه اجتماعی هستند دیگر توجهی به آن نمی کنند و خیلی ها از آن استفاده نمی کنند».

کارشناس دلایل افت محبوبیت «فیس بوک» را برشمرد. اولا هر شبکه اجتماعی از سیکل کوتاه موجودیت برخوردار است. در اینجا شبکه های فیس بوک،یوتیوب و توییتر و لینکداین استثناء و «دایناسورهای دوره دیگری» هستند.

در شبکه های اجتماعی بمجرد اینکه نیاز کاربران برای  تعامل با افراد مورد علاقه به نتیجه نرسد، شبکه را ترک خواهند کرد. این شبکه حساب خود را روی رسانه ها گذاشت که باعث شد تعداد خوانندگان رسانه های اینترنتی بیشتر شود اما پس از چندی جایی برای ظاهر شدن یادداشت های دوستان و آشنایان و خویشاوندان شد.

از سوی دیگر فیس بوک هرگز نمی خواست رسانه باشد و همیشه گفته می شد که این شبکه برای برقراری ارتباط بین مردم و نه رسانه هاست.  اما بخشی از کاربران اطلاعات رسانه ای را از آنجا دریافت می کنند. حال باید دید فیس بوک خود را چه نوع شبکه ای می د اند و کاربران آن را چگونه می بینند».

استراتژی زاکربرگ همگرایی پلتفرم های مختلف تحت کنترل فیس بوک برای بازگردادند جوانان به این شبکه است.  باید دید نتیجه چه خواهد بود.

کارشناس در پایان گفت:«بیخود نیست که برای اولین بار عبارت «خانواده فیس بوک» ظاهر شده است. به نظر من فیس بوک درک می کند که در این نبرد شکست خواهد خورد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала