روش های شکنجه زندانیان در زندان های عربستان

© Depositphotos.com / Cunaplusروش های شکنجه زندانیان در زندان های عربستان
روش های شکنجه زندانیان در زندان های عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک هیات تحقیق پارلمانی در اروپا، نمونه های از انواع شکنجه ها فعالان زندانی در عربستان سعودی را افشا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت عربی 21، پارلمان انگلیس در گزارشی 45 صفحه ای در خصوص شکنجه فعالان زن زندانی در عربستان و بسیاری از جزئیات و شواهد اتفاق های داخل این زندان ها نوشته است.
در این گزارش گفته های فرزند یکی از زندانیان در زندان های عربستان نوشته شده است.
این گزارش برای نام بردن از فرد زندانی کد (D1) و برای فرزندش کد (AB) را استفاده کرده و آورده است: (D1) چندین ماه در زندان انفرادی نگهداری شده است.
در این گزارش آمده است: (D1) دست بسته نگه داشته شده و از خوابیدن محروم شده است و مورد بازجویی قرار گرفته که هر دوره بازجویی او 24 ساعت طول کشیده است. ضمنا از زمان آغاز از هرگونه تماس با وکیل یا هریک از اعضای خانواده اش به مدت تقریبا یک سال محروم شده است.

شکنجه وحشیانه زنان در زندان های عربستان - اسپوتنیک ایران
زنان در "قصر شکنجه" عربستان

هیئت تحقیق پارلمان انگلیس متوجه شده است که (D1) در چند ماه اول بازداشت در زندان انفرادی بوده و دستانش بسته بوده است و هربار 24 ساعت تحت بازجویی قرار گرفته و از خوابیدن و هرگونه درمان پزشکی محروم شده است.
همچنین در ماه های اول بازداشت، در کیسه به (D1) غذا می دانند و او را مجبور می کردند تا با توجه به بسته بودن دستهایش، با دندان کسیه را پاره کرده و غذا بخورد.
وی قبل از بازداشت هیچ گونه بیماری نداشت، اما وضعیت سلامتی او به خاطر رفتاری که با او در زندان شد، وخیم شده و به فشار خون مبتلا شده است.
فرزند این زندانی گفت که پدرش در طول مراحل اول بازداشت هیچ گونه خدمات پزشکی دریافت نکرده و این امر باعث شد تا وضعیت او وخیم شده و در نهایت به بیمارستان منتقل شود و وقتی که به خانواده اش اجازه دیدار برای اولین بار داده شد، آنها از وضعیت جسمی و وخامت سلامت وی شوکه شدند.
وی خاطر نشان کرد: با وجود ادامه محاکمه پدرم اما او تحت بازجویی مداوم قرار داشت و هر هفته چند بار بازجویی می شد و با وجود اینکه دست هایش در جریان بازجویی ها بسته نبود اما به او چشم بند می زدند.
این فرد تاکید کرد: از زمان بازداشت پدرم، اعضای خانواده ممنوع الخروج شده اند و زیر نظر قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала