دست آمریکا را قطع خواهیم کرد

© AP Photo / Adil al-Khazaliنیروهای آمریکا در عراق
نیروهای آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ امکان ندارد به این فکر کند که از خاک عراق به ایران حمله کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه «المیادین»، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام داشت که اگر واشنگتن تصمیم بگیرد از خاک عراق به سوریه و ایران تجاوز کند دستش را قطع خواهیم کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امکان ندارد به این فکر کند که از خاک عراق به ایران حمله کند.

وی گفت:«گروه‌های مقاومت هرگز برای مدتی طولانی منتظر این نخواهند ماند که پارلمان مسئله خروج نیروهای آمریکایی از خاکمان را نهایی کند. نمایندگان پارلمان عراق باید پیش‌نویس قانونی را درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق ارائه دهند.

دشمن ایران سفیر امریکا در عربستان می شود - اسپوتنیک ایران
دشمن ایران و حزب الله سفیر امریکا در عربستان می شود

نیروهای آمریکایی اهداف مشروعی برای مقاومت عراق هستند و باید هدف دستگاه‌های امنیتی نیز باشند. براساس گفته‌های ترامپ مأموریت جدید ارتش آمریکا واضح است. گروه‌های مقاومت از مدت‌ها پیش از اهداف خصمانه آمریکا اطلاع دارند. اظهارات ترامپ نقض حاکمیت کشورمان محسوب می‌شود. نیروهای آمریکایی در مناطق مرزی نمی‌توانند آزادانه تحرک داشته باشند و هیچ‌گونه تجاوزی نمی‌توانند انجام دهند.

بیشتر گروه‌های سیاسی عراقی نیز خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند. تنها بخش کوچکی به خاطر منافع شخصی خود طرفدار آمریکایی‌ها هستند. نیروهای آمریکایی نمی‌توانند آزادانه در عراق تحرک داشته باشند. تصمیم سرنوشت نیروهای آمریکایی در عراق در دست مردم و گروه‌های عراقی است. ایران براساس امکاناتش می‌تواند از خودش دفاع کند و آمریکا از این مسئله به خوبی آگاه است».

مدتی قبل، ترامپ در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفته بود که یکی از دلایلی که باعث می‌شود ما نخواهیم نیروهایمان را از عراق خارج کنیم این است که می‌خواهیم مراقب ایران باشیم چراکه ایران یک مشکل واقعی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала