چه زمانی شهاب سنگ "آپوفیس" به زمین برخورد می کند؟+ ویدیو

© Fotolia / Elenartsچه زمانی شهاب سنگ "آپوفیس" به زمین برخورد می کند؟
چه زمانی شهاب سنگ آپوفیس به زمین برخورد می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا سه زمان فاجعه آمیز را برای برخورد این شهاب سنگ شناسایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ناسا سه زمان فاجعه آمیز را برای برخورد این شهاب سنگ شناسایی کرد سال 2029، 2036 و 2068، اما در عین حال ادعا می کند که هیچگونه تهدیدی برای زندگی در زمین وجود ندارد.

منابع متعدد معتبر زنگ هشدارشان به صدا درآمده است. آنها می گویند، ناسا تعیین کرده است که سیارک غول پیکر آپوفیس 12 سال دیگر و یا حداکثر در 19 سال دیگر سقوط خواهد کرد و چنانجه یکی از سایت ها نوشته است، یکی از قاره های زمین را نابود خواهد کرد.

براساس اطلاعاتی که چند سال قبل ناسا منتشر کرده بود، نادیده گرفتن سیارک آپوفیس (که با نام 99942 نیز شناخته می‌شود) و خطر آن، اشتباه بزرگی خواهد بود، زیرا در حال حاضر این تنها شهاب‌ سنگی است که امکان برخورد آن با زمین وجود دارد.

دانشمندان عقیده دارند که تاثیر گرانشی کره زمین در سال 2029 مسیر پرواز سیارک آپوفیس را چنان تغییر خواهد داد که در هنگام نزدیک‌شدن بعدی آن در سال 2036 — برخورد آن با زمین حتمی خواهد بود. سیارک آپوفیس در سال 2004 کشف شده است. ستاره‌شناسان با تخمین اندازهٔ این سیارک حدس زده اند که سیارک مذکور روز جمعه در تاریخ 13 آپریل سال 2029 با زمین برخورد می‌کند (احتمال برخورد 3 از 100 می‌باشد). کارشناسان با بررسی سیارک آپوفیس، به این نتیجه رسیده اند که این سیارک حدود 340 متر قطر دارد

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала