ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق برای نظارت بر ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق برای نظارت بر ایران
ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق برای نظارت بر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ در نظر دارد حضور نظامی آمریکا در عراق را برای نظارت بر ایران حفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه خود با شبکه سی‌بی‌اس گفت که ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی خود در عراق را برای نظارت بر ایران و کل خاورمیانه حفظ کند.

نظامیان آمریکایی در عراق - اسپوتنیک ایران
فعالیت نظامیان آمریکا در عراق مشکوک است

ترامپ گفت: ما هزینه زیادی را برای ساخت این پایگاه فوق العاده (در عراق) صرف نمودیم. ما می‌توانیم آنرا نگه داریم. یکی از دلایلی که من می خواهم آن را حفظ کنم این است که من می خواهم ایران را تحت نظر داشته باشم، زیرا ایران یک مشکل واقعی است.
ترامپ در عین حال نیاز به پایگاه در عراق برای حمله به ایران از خاک این کشور را انکار نمود و خاطر نشان کرد: نه، دلیل این است که من می خواهم توانایی نظارت بر ایران را داشته باشم.
به گفته ترامپ، پایگاه عراق "در جایگاه ایده‌آلی برای نظارت بر بخش های مختلف ناآرام خاورمیانه واقع شده است". رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: "و این را بسیاری از مردم نمی‌فهمند. ما همچنان نظارت خود را ادامه خواهیم داد، ما همچنان به دنبال آن خواهیم بود که اگر در جایی مشکلی بوجود آمد، اگر کسی خواست سلاح هسته ای و یا چیز دیگری تولید کند، ما اولین کسی هستیم که در مورد آن خواهیم فهمید. "
26 دسامبر 2018 ترامپ بدون اطلاع قبلی از عراق دیدار نمود. در این سفر وی با نیروهای ایالات متحده دیدار کرد. رئیس جمهور آمریکا در این دیدار اعلام کرد که قصد ندارد نیروهایش را از این کشور عربی خارج کند، زیرا که عراق می تواند مبنایی برای عملیات علیه تروریست ها در سوریه باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала