سیر نزولی قیمت دلار و سکه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر سیر نزولی قیمت دلار و سکه
سیر نزولی قیمت دلار و سکه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت دلار و سکه در آغاز هفته جاری سیر نزولی را در بازار ایران طی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد، دلار و سکه در مسیر نزول قیمت‌ها قرار گرفته تا سطح‌های حمایتی مهمی در هر دو بازار شکسته شود.
روز شنبه شاخص ارزی در مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی حمایت نشد و در ادامه روز به زیر محدوده ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومانی رسید. به نظر می رسد که راه‌اندازی «کانال مالی ویژه اروپا» در کنار انتظار معامله‌گران برای تصویب لوایح مربوط به پولشویی دو عامل خبری تاثیرگذار در افزایش فروش‌های ارزی بودند.
سرعت کاهش قیمت سکه و دلار در اول هفته جاری افزایش یافت. روز شنبه دلار ۵۸۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی به قیمت ۱۱ هزار و ۲۷۰ تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی ۱۲۰ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و به قیمت ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید. سکه در روز پنج‌شنبه ۸۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و دلار در همان روز کاهش ۳۰۰ تومانی را به ثبت رسانده بود. به گفته فعالان از همان آغاز روز شنبه فضای بازار با فروشنده‌ها همراه بود و مشخص بود که خریداران دست پایین‌تر را در بازار دارند.
در حالی که نسبت به آینده قیمتی دلار در بازار نظرهای متفاوتی وجود دارد، بسیاری از معامله‌گران اعتقاد داشتند، با تعیین تکلیف ساز و کار مالی اروپا خریداران از بازار عقب نشستند،چراکه بسیاری از آنها تصور می‌کنند با این اقدام، لوایح مربوط به پول‌شویی نیز در ایران تصویب خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала