پیشنهاد آلمان به روسیه برای دور کردن موشک‌هایش از اروپا

© Sputnikپیشنهاد آلمان به روسیه برای دور کردن موشک‌هایش از اروپا
پیشنهاد آلمان به روسیه برای دور کردن موشک‌هایش از اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان مرکزی آلمان فدرال به روسیه پیشنهاد استقرار موشك هايش در اورال را داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Frankfurter Allgemeine، بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان فدرال) به روسیه پیشنهاد داد تا موشک های جدید 9М729 خود را به اورال جابجا کند، چرا که این راهکار ممکن است باعث نجات پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد شود.
به گفته رودریک کیزوتر از حزب دموکرات مسیحی آلمان و رولف موتسنیخ از حزب سوسیال دموکرات آلمان استقرار این سلاح جدید فراتر از اورال، اروپا را از برد موشک 9М729 خارج می‌کند. به گفته این سیاستمداران، این کار اروپا را از خطر یک مسابقه تسلیحاتی جدید محافظت خواهد کرد.

پوتین تعلیق عضویت روسیه در پیمان INF را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
واکنش پوتین به خروج آمریکا از پیمان INF

عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان به طور خاص خاطرنشان کرد که با توجه به تقویت سپر موشكى ناتو، روسيه نگران است كه نتواند در صورت نیاز حملات را پاسخ بدهد.
کیزوتر نیز به نوبه خود گفت که استقرار 9M729 نیاز به نظارت دقیق دارد. به گفته وی، موشک ها را می توان تقریبا یک شبه به قسمت غربی روسیه از طریق راه آهن یا ماشین‌های سنگین منتقل کرد.
علاوه بر این، سیاستمداران آلمانی تاکید کردند که در عوض، ایالات متحده میتواند به روسیه اجازه بازرسی موشکهای رهگیر در رومانی را بدهد.
در عین حال، نظرات اعضای پارلمان مرکزی آلمان فدرال در خصوص جابجایی موشک های روسیه به بخش غربی کشور متفاوت است. حزب دموکرات مسیحی آلمان این جابجایی را غیر‌ممکن و حزب سوسیال دموکرات آلمان چنین سناریویی را رد نمی کند.
روز جمعه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه را تعلیق کرده است. تعلیق این پیمان توسط آمریکا از روز شنبه اجرایی خواهد شد. با اعلام پمپئو، دوره 180 روزه ای برای خروج نهایی آمریکا از این توافق موشکی آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала