اهداف سفر ولیعهد عربستان به آسیا

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEاهداف سفر ولیعهد عربستان به آسیا
اهداف سفر ولیعهد عربستان به آسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی ماه آینده سفر منطقه ای به آسیا را از دهلی نو آغاز و در ادامه به چین و کره جنوبی می رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان این سفر را پس از انتقاد کشورهای مختلف پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول و با هدف بهبود چهره این کشور انجام می دهد.
محمد بن سلمان قرار است بعد از هند در راستای گسترش همکاری‌های عربستان با کشورهای شرق آسیا به چین و کره جنوبی سفر کند.
بن سلمان، مظنون اصلی قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
بن سلمان، مظنون اصلی قتل خاشقجی
روزنامه نیکی ژاپن نیز در گزارشی نوشت: ولیعهد عربستان سعودی در پی انتقادهای آمریکا و اروپا از این کشور به دنبال تقویت و گسترش روابط با کشورهای آسیا در حوزه انرژی است.
براساس گزارش رسانه های هند، محمد بن سلمان قرار است در سفر به دهلی نو ساختمان جدید سفارت این کشور در پایتخت هند را افتتاح کند.
عربستان سعودی بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام در جهان، بیشترین نیاز انرژی هند به نفت خام را تأمین می‌کند.
به نوشته ایرنا به نقل از یک تارنمای هندی هند بعد از اعمال تحریم‌های دوباره آمریکا علیه ایران به شدت نگران تامین نفت خام است.
انتظار می‌رود که در زمان سفر محمد بن سلمان به هند، مقامات ارشد دو کشور تفاهم نامه‌ای برای گسترش همکاری میان دو کشور در حوزه انرژی امضا کنند.
پیش از این نیز شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در راستای گسترش روابط قطر با کشورهای آسیایی به چند کشور این منطقه از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن سفر کرده بود.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار ناراضی و منتقد سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. بسیاری از ناظران بر آن هستند محمد بن سلمان در قتل خاشقجی دست داشته است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала