امتناع امارات از خرید طلای ونزوئلا

© Fotolia / Ded Pixto امتناع امارات از خرید طلای ونزوئلا
امتناع امارات از خرید طلای ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات خرید طلا از بانک مرکزی ونزوئلا را موقتا متوقف نمود.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت Noor Capital امارات متحده عربی اعلام کرد که تا زمانی که بحران سیاسی در ونزوئلا حل و فصل نشود، خرید طلا از بانک مرکزی این کشور را متوقف خواهد کرد. 

ونزوئلا فروش 20 تن طلا را به تعویق انداخت - اسپوتنیک ایران
ونزوئلا فروش 20 تن طلا را به تعویق انداخت

این شرکت همچنین تایید کرد که در 21 ژانویه سه تن طلا از بانک مرکزی ونزوئلا "مطابق با استانداردهای بین المللی و قوانین محلی" خریداری نموده است، اما تا زمانی که وضعیت در این کشور روشن نشود، این شرکت از معامله با ونزوئلا خودداری خواهد کرد.
گفتنی است، پیش از این گزارش داده شده بود که بانک مرکزی ونزوئلا قصد دارد برای حمایت از پول ملی (بولیوار)، 29 تن طلا به امارات متحده عربی در ازای پول نقد به یورو بفروشد. هفته گذشته 3 تن از این مقدار به فروش رسیده بود.
در سال 2018، ذخایر طلای ونزوئلا به 150 تن رسید. پس از سقوط تولید نفت و افزایش بحران اقتصادی، بخشی از این ذخایر فروخته شد و تا ماه نوامبر ذخایر طلا به کمترین میزان آن در 75 سال اخیر یعنی به 132 تن کاهش یافت. با توجه به داده‌های شورای جهانی طلا در سال 2019، ذخایر طلای کاراکاس 161.2 تن تخمین زده می شود.
لازم به ذکر است که 23 ژانویه اعتراضات علیه "مادورو" رئیس جمهور کنونی ونزوئلا آغاز شد و در پی این حوادث، "خوان گوایدو" رئیس پارلمان این کشور در همان روز خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала