حمایت ایران از روند صلح در افغانستان به رهبری کابل

© Fotolia / Curioso Photographyحمایت ایران از روند صلح در افغانستان به رهبری کابل
حمایت ایران از روند صلح در افغانستان به رهبری کابل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسول اسلامی ، نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه 'گروه بین المللی تماس' در مورد افغانستان که در وزارت امور خارجه انگلیس برگزار شد از روند صلح با هدایت دولت افغانستان حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رسول اسلامی با اشاره به محوریت نقش دولت افغانستان در تلاش‌های صلح، بر لزوم مشارکت دولت و جناح‌های مختلف سیاسی و نیز ایفای نقش مؤثر کشورهای همسایه افغانستان در این روند تأکید کرد‌‌‌.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در این جلسه با اشاره به اینکه رویکرد نظامی در افغانستان نتوانسته برای این کشور صلح و امنیت بیاورد، افزود اعلام جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان گامی عاقلانه در جهت فراهم کردن زمینه آغاز مذاکرات صلح در آن کشور خواهد بود.
نماینده ایران همچنین با اشاره به نقش دولت افغانستان به‌عنوان نماینده مردم افغانستان در مذاکرات صلح بر لزوم برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری افغانستان در موعد تعیین‌شده تأکید کرد. 
جلسه یادشده روز پنجشنبه 11 بهمن‌ماه با میزبانی دولت انگلیس و شرکت نمایندگان بیش از 50 کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز حضور نمایندگان جامعه مدنی برگزار شد. 
در این جلسه که ریاست مشترک آن را ادریس زمان معاون سیاسی وزیر خارجه افغانستان و مارکوس پوتزل نماینده ویژه دولت آلمان در امور افغانستان بر عهده داشتند، شرکت‌کنندگان اوضاع سیاسی امنیتی افغانستان و روند صلح در آن کشور، انتخابات اخیر پارلمانی، انتخابات آتی ریاست جمهوری‌، خطر داعش و تروریسم در افغانستان و منطقه و نیز مساله مواد مخدر و همکاری‌های اقتصادی با افغانستان را مورد بررسی قراردادند. 
شایان‌ذکر است هفته گذشته بعد از شش روز مذاکره نماینده دولت آمریکا با نمایندگان طالبان اخبار تائید نشده‌ای مبنی بر توافق طرفین در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، برقراری آتش‌بس و نیز تضمین طالبان در مورد عدم تهدید آمریکا و سایر کشورها از سوی گروه‌های تروریستی منتشر شد اما دولت افغانستان به‌عنوان مرجع رسمی و پیش برنده مذاکرات صلح تاکنون در مورد صحت‌ و سقم این اخبار اظهارنظری نکرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала